Landsholdsoverblik: Mortensen med assist mod England

Gustav Mortensen og Alfred Finnbogason var tirsdag i kamp for U19-landsholdet og Island, og her var Mortensen igen arkitekten bag en scoring.

U19-landsholdet spillede tirsdag gruppefinale imod giganterne fra England i kvalifikationen til EM. Begge hold havde været ganske suveræne i deres to første gruppekampe, så nu var førstepladsen på spil

Gustav Mortensen var for tredje kamp på stribe i startopstillingen, mens Sanders Ngabo og Tobias Storm så opgøret fra bænken.

England vandt med 2-4, men Mortensen noterede sig for sin anden assist på tre kampe for landsholdet. Trods nederlaget er U19-landshold videre fra gruppen og videre i kvalifikationenspillet om at komme til EM.

I Islands Nations League-kamp imod Albanien var Alfred Finnbogason igen med fra start. Vores angriber fik 70 minutter på banen i 1-1-kampen, som gav Island andenpladsen i gruppen.

Nu rejser Finnbogason så mod Danmark og Lyngby efter gode kampminutter i benene, inden vi møder Brøndby IF på søndag.