Lyngby Boldklub en del af gamechanger: Det inkluderende klubmiljø

I Lyngby Boldklub bakker vi naturligvis op omkring det inkluderende klubmiljø, hvor der skal være plads til alle! DBU, Spillerforeningen, DGI, DIF, Amnesty International, Institut for Menneskerettigheder, Pan Idræt og Dansk Håndbold Forbund har til sammen etableret projektet Gamechanger.

Projektet handler om inklusion af seksuelle minoriteter i fodbold og håndbold. Vi har selvfølgelig takket ja tak til at være en del af projektet, som beskrives således på kampagnens hjemmeside.

“Indsatsen #Gamechanger arbejder for at fremme en aktiv stillingtagen og konstruktiv dialog om lighed og forskellighed i idrætsforeningerne. Dette gør vi bl.a. ved at skabe opmærksomhed omkring betydningen af omgangstone og handlemønstre i foreningsfællesskaber, som virker ekskluderende for LGBTI+ personer.”

Derfor har vi i Lyngby Boldklub haft besøg af repræsentanter for Gamechanger-projektet på et fælles trænermøde, hvor trænerne fik indblik i hvorledes, at trænere og ledere kan agere nøglepersoner og gå forrest – for at sikre den helt rette kultur.

Som en del af projektet, vil vi have regnbuefarvede bolde og anførerarmbind med ude på diverse årgange. For hele tiden at huske os alle på, at i en forening som vores, der skal der være plads til alle!