Nederlag til OB i flot fremmøde på Lyngby Stadion

Lyngby Boldklub – OB 0-2
0-1, Mads Frøkjær (13)
0-2, Issam Jebali, (63)

Startopstilling: Startopstilling: Mads Kikkenborg – Kasper Jørgensen, Marcel Rømer, Pascal Gregor, Adam Sørensen – Tochi Chukwuani, Magnus Westergaard, Magnus Kaastrup – Alfred Finnbogason, Sævar Magnùsson, Mathias Kristensen

Freyr lagde fra land med de samme elleve, som gjorde en god figur i Aalborg senest. I indledningen kom OB bedst fra start og fik sendt masser af bolde i feltet.

Efter en af de første gange, hvor vi gik højt, så blev vi straffet benhårdt modsat. Mads Frøkjær drev bolden frem, og da han ikke blev presset på kanten af feltet, forsøgte han sig.

Bolden gik imellem benene på en forsvarsspiller og gik ind langs jorden i det korte hjørne til 1-0. En hård start, mens også et produkt af 13 minutter, hvor vi ikke havde fået gang i vores spil.

Et kæmpe tilbud og mulighed for et modsvar fik vi efter 20 minutter. Mathias Kristensen headede bolden videre til Alfred Finnbogason, som hurtigt fik den under kontrol. Islændingen flugtede mod mål og overplacerede desværre sit forsøg.

Vi satte os på fynboerne i denne periode og fik bolden spillet godt rundt. En ny chance til Alfred Finnbogason opstod efter 35 minutter – og det var på vores bedste angreb hidtil.

Magnus Kaastrup sendte Adam Sørensen ned langs sidelinjen. Fra baglinjen slog han bolden skråt tilbage i feltet, hvor Alfred Finnbogason ramte bolden helt perfekt. Uheldigvis blev bolden blokeret af en forsvarsspiller lige før, den gik over stregen.

Momentum fra starten efter pausen blev slået til jorden

Frederik Gytkjær blev skiftet ind ved pausen for Mathias Kristensen, og han var hurtigt ved at få en assist.

Nyt slog et indlæg ind til Sævar Magnusson ved forreste stang, og angriberen afsluttede fantastisk, men desværre hev OB-målmanden en ligeså fanstisk redning frem og parerede til hjørne.

Vi sad på det hele i det første kvarter, men meget symptomatisk for sæsonen indtil nu, så gik det galt i modsatte ende.

En pasning røg ud i fødderne på en OB-spiller, og samtidig var strømmen gået i VAR-vognen, som ikke havde mulighed for at se den igennem igen. For Marcel Rømer blev måske tacklet på foden i sit tilbageløb, men dommerens fløjte forblev tavs.

Bolden blev spillet ind til en helt fri Jebali, som lagde bolden i det tomme net til 2-0.

Vi formåede ikke at trykke OB i bund efter scoringen, og alt momentum var forsvundet ud af Lyngby-holdet. I slutfasen kom Rezan Corlu og Sanders Ngabo og prøvede at få tempoet i vejret, men vi kom ikke tættere end et skud forbi mål fra sidstnævnte.

Dermed løb vi ind i endnu et nederlag, og kampen var, modsat mange andre i sæsonen, ikke én, hvor vi i samme grad kunne gemme os bag en god præstation.

Indskiftet: Frederik Gytkjær og Casper “Dani” Winther ind for Tochi Chukwuani og Mathias Kristensen (46), Rezan Corlu ind for Magnus Westergaard (64), Sanders Ngabo ind for Alfred Finnbogason (72), Brian Hamalainen ind for Adam Sørensen (85).