Finnbogason om Lyngby-start: Jeg nyder det virkelig for tiden

Alfred Finnbogason fik sin startdebut i søndagens kamp imod Aalborg, og vores islandske angriber var glad for at få flere kampminutter i benene efter en rigtig god start i Lyngby.

Det er en fantastisk følelse at få min første start i Lyngby-trøjen – jeg nyder virkelig min start i Den Kongeblå. Jeg har trænet med truppen i lang tid, og som fodboldspiller, er kampene ugens højdepunkt. Jeg er glad for at være en del af kampene nu, og alt går i den rigtige retning, skridt for skridt.”

Alfred Finnbogason melder om god form, selvom han kun har fået få minutter henover sommeren.

“Min form er god til træning, men kampformen kommer kun via spilletid. Vi har en plan for min indkøring på holdet, som går godt indtil videre. Man skal huske at lytte til sin krop, hvordan den reagerer, men det føltes ret godt at spille 60 minutter. Kampen var en meget intensiv, ​​og hvis vi var mere kølige foran kassen, så havde vi også vundet kampen.”

Lyngby-spilleren er glad for den rolle, som han fik tildelt i gårsdagens opgør.

“Min rolle er at være lidt bag ved de to angribere, men vi er fleksible og kan hele tiden rykke os rundt og variere vores roller. Formationen giver os en masse, når vi har mange gode offensive spillere med fra start, og jeg synes, det var en god dag at prøve vores nye formation af.”

Søndagens kamp var Finnbogasons anden kamp i Den Kongeblå-trøje. På søndag har han muligheden for at få endnu flere minutter i benene, når vi møder OB på Lyngby Stadion.

(Skrevet af Ian Peter Rønholt, praktikant i Lyngby Boldklub)