Rundt om akademiet: Frustrerende weekend i Randers

Vores akademihold havde også problemer med Randers FC denne weekend, og herunder kan i læse et par af trænernes reaktioner fra opgørene.

U19: Randers Freja – Lyngby 1-0

Mads Kristensen om opgøret: “Skal kunne præstere, når vi udfordres på fysikken”

“Vi taber på et ærgerligt selvmål, som vi laver kort tid efter at være kommet i undertal.”

“Vi spiller en moden kamp, hvor vi uden bolden holder modstanderen på meget få chancer, som opstår efter standarder. Og ligeså fremstår vi solide mod et hold som kun havde lange bolde og standarder som løsninger.”

“Med bolden blev vi udfordret af en tør og knoldet bane – og dertil at Randers spiller meget fysisk og kynisk. Men vi får spillet os til nogle gode situationer, hvor vi skal være lidt skarpere for at tage tre point.”

“Vi skal lære af denne kamp, således det ikke bliver den sædvanlige historie om – at jyske hold blot kan spille med musklerne, så bukker vi under. Vi skal kunne matche den fysik og energi som modstanderne kommer med. Det gjorde vi ikke godt nok.”

“Vi må ikke kun være rigtig gode når banen er slået og vandet, solen skinner og modstanderne ikke laver frispark på os. Vi skal have mere klasse, når vi udfordres på den slags.”

U17: Randers Freja – Lyngby 2-0

Azad Corlu om opgøret: “Randers straffer fejl i opbygningsspillet”

“Vi spiller en rigtig god kamp i de fleste faser af spillet. Jeg er især tilfreds med vores tempo og bevægelser på bolden. Vi mangler desværre fart på øverste linje, hvilket gør, at vi ikke bliver særligt farlige i vores gennembrud og afslutningsspil.”

“Vi dummer os to gange i vores tidlige opbygningsspil, hvilket Randers desværre straffer hårdt, og dermed indkasserede vi et 2-0-nederlag.”

U15: Randers Freja –Lyngby 2-1
1-1, Ian Perez 75′