Lyngby-debutanter og Gyt-comeback i nederlag til Randers

Lyngby Boldklub – Randers FC
0-1, Tosin Kehinde, 49′
0-2, Edgar Barbayan, 90′

På en smuk solskinssøndag på Lyngby Stadion bød vi ubesejrede Randers FC på besøg. Håbet om tre point levede i bedste velgående – særligt med de tre nye ansigter i dagens trup.

Nyerhvede Tochi Chukwuani og Alfred Finnbogason var begge at finde i dagens trup. Førstnævnte var endda med fra start.

En andet og mere velkendt navn kunne også få officielt comeback denne eftermiddag. Frederik Gytkjær gjorde nemlig sin entre i Lyngby-truppen efter et halvt års fravær grundet sin hjernerystelse.

Fra start af gjorde Tochi Chukwuani en god figur på midtbanen. Han vandt sine dueller og var meget pasningssikker, selvom gæsterne var mest på bolden, men uden at blive farlige for alvor i det første kvarter.

Mads Kikkenborg kom dog på arbejde på et skud fra kanten alf feltet, som han flot afværgede ved den ene stolperod. Kort efter var han hurtigt ude i et chip, som gik et godt stykke over målet.

Vi havde optræk til mange fine ting. Vores wingbacks havde masser at lave offensivt, hvor de blev sat godt op. Indlæggene manglede dog det sidste, og Mathias Kristensen manglede i feltet. Oftest var det nemlig ham, som trak godt ned i banen og lagde bolden langs sidelinjerne.

God periode før pausen

Vi fik en fin periode før pausen, hvor det Randers, som måtte forsvare sig og det gav et par chancer af sig. Efter fint opspil blev bolden lagt tilbage til en fremadstormende Kasper Jørgensen, der forsøgte sig med den brede inderside –  desværre et stykke forbi det lange hjørne.

Halvlegens bedste chance stod der Emil Nielsen på. Angriberen brugte sin fart og kom i dybden. Desværre var Patrick Calgren hurtigt ude i friløberen og fik den afværget.

Derfor gik vi til pause med en god følelse – men den forsvandt dog hurtigt kort efter pausen.

På et indlæg i feltet fik Tosin Kehinde vendt på en tallerken, inden han flot lagde bolden kilet op af stolpen. Man bliver bare straffet i 3F Superligaen, og det mærkede vi igen her.

Masser af chancer og gode indskiftere

Scoringen tog dog ikke modet fra os, og vi fortsatte med at kreere chancer. På en svag tilbagelægning fik Emil Nielsen en fri chance foran Carlgren, som var hurtigt ude og få pareret.

Kort efter var det Mathias Kristensen, som satte indersiden på et indlæg, som strøg tæt forbi det ene hjørne. Der var lagt op til en udligning, hvilket publikum også kunne mærke.

Til taktfaste klapsalver steg Kristian Riis til vejrs på et hjørnespark. Forsvarsspillerens hovedstød blev slået over mål af Carlgren – nu måtte udligningen godt snart komme!

Et stort jubelbrøl kom fra tribunerne, da Alfred Finnbogason kom på banen til sin debut. Islændingen gjorde en forskel med det samme og pressede voksede mod gæsternes mål.

Efter et hjørnespark, hvor bolden blev bokset ud i feltet, forsøgte Marcel Rømer sig med et saksespark, som strøg tæt over mål.

Kort efter forsøgte Mathias Kristensen sig fra distancen. Bolden havde retning mod hjørnet, men var Randers-målmanden på plads og viftede til hjørne.

I overtiden smed vi alt frem, og Mads Kikkenborg kom med i feltet på et hjørnespark. Bolden blev clearet, hvilket gav en friløber til Edgar Babayan, som nemt kunne løbe bolden ind i det tomme net til 0-2.

Endnu et hårdt nederlag når man ser på spil og chancer. Nu venter en utroligt spændende kamp i Aalborg mod AaB i næste weekend, hvor vigtige point er på spil for begge hold i bunden af 3F Superligaen.

Startopstilling: Mads Kikkenborg – Adam Sørensen, Brian Hamalainen, Kristian Riis, Marcel Rømer, Kasper Jørgensen – Casper “Dani” Winther, Tochi Chukwuani, Rasmus Thellufsen – Mathias Kristensen, Emil Nielsen

Indskiftet: Magnus Westergaard ind for Rasmus Thellusen (46), Magnus Kaastrup og Alfred Finnbogasen ind for Emil Nielsen og Tochi Chukwuani (63), Frederik Gytkjær ind for Brian Hamalainen (77), Rezan Corlu ind for Casper “Dani” Winther (88).