Fodboldchef Nicas Kjeldsen ser tilbage på transfervinduet

Fodboldchef Nicas Kjeldsen ser tilbage på et veloverstået transfervindue, hvor Lyngby både handlede tidligt og sent. Kjeldsen og co. i den sportslige ledelse hentede i juni NordicBet Ligaens topscorer Mathias Kristensen samt Mikkel Juhl Andersen i Nykøbing FC. Og her til sidst blev Tochi Chukwuani og Alfred Finnbogason også en del af De Kongeblås Superliga-trup.

Sammenholdt med et begrænset antal spillere ud er det derfor en nærmest historisk bred Lyngby-trup, der nu er at finde i omklædningsrummet på Lundtoftevej. Fodboldchef Nicas Kjeldsen er da også godt tilfreds med status på Superliga-truppen:

”Overordnet set er vores trup meget bred, men vi er selvfølgelig udfordrede lige nu af både små og store skader til flere centrale spillere. Vi føler at truppen er bred nok til at dække ind, og har også fremtidens stjerner i truppen, der kan træde ind. Eksempelvis Lucas Hey, som har gjort det godt i de minutter, han har fået. Det er også Lyngbys model og DNA, at give de unge chancen, når de mere rutinerede er ude”

”Derfor ville vi heller ikke stresse en midterforsvarer igennem i de sidste timer. Hvis vi skulle rykke på noget, skulle det være det helt rigtige – og det bød sig ikke til. Så vi er fint tilfredse med vinduet som helhed” fortæller Nicas Kjeldsen.

Sidste dag i transfervinduet blev travl i Lyngby Boldklub, der til sidst hentede midtbanespilleren Tochi Chukwuani og angriberen Alfred Finnbogason.

Målfarlighed, rutine og stort potentiale hentet ind på deadline day

“Alfred er en rigtig god forstærkning af vores forreste kæde. Her får vi kvalitet og rutine ind fra et rigtigt højt niveau. Vi kender Alfred og han kender os fra sommeren, hvor han trænede med. Hele truppen kender ham og hans målfarlighed, og med hans rutine kan han hjælpe hele holdet. Så det er en rigtig vigtig tilgang for os,” forklarer Nicas Kjeldsen, der også tror at Tochi Chukwuani kan blive en central brik:

“Tochi er jo kun 19 år, og har et rigtig stort udviklingspotentiale. Også et større potentiale end de spillere, vi normalt har mulighed for at hente ind. Han kan dække alle positioner på midtbanen, og igen er det en spiller, vi har set tæt på hele sommeren. Han er en spiller, vi tror meget på,” fortæller Kjeldsen.

Alt i alt er Lyngbys fodboldchef godt tilfreds med vinduet:

“Det er klart, at havde der været frit valg på alle hylder, havde vi da måske gjort mere, men vi er jo ikke en klub, der går ud og brænder store beløb af på transfers. Vi prioriterer at have en vej for de unge, og den opstår jo både når man planlægger efter det, og når man ikke gør. Så vi er glade for at vi igen holder os inden for vores budgetter, stadig har en vej for vores akademispillere og samtidig har tilført kvalitet til truppen. På den måde har det været et godt vindue”, slutter Nicas Kjeldsen.