Finnbogason: Lyngby er det helt rigtige skridt for mig

Alfred Finnbogason var ikke i tvivl om, at han ville til Lyngby Boldklub, da det blev en konkret mulighed. Islændingen vil nyde sin fodbold igen og havde nogle rigtig gode uger herude henover sommeren, hvor han nød det stærke fællesskab i omklædningsrummet.

“Det føles rigtig godt. Jeg var her nogle uger henover sommeren og fik en god fornemmelse af klubben, atmosfæren og omklædningsrummet,” starter islændingen med et smil på læben.

“Da jeg tænkte over mine fremtidsmuligheder, var det først og fremmest vigtigt, at jeg og min familie kom et sted hen, hvor vi var godt tilpas, samtidig med, at jeg kunne begynde at nyde at spille fodbold igen. Så i alle henseender var Lyngby det rigtige valg for mig.”

Og selvom Lyngby er en anden hylde, end hvad Finnbogason kommer fra, så er tidspunktet det helt rigtige for hans karriere.

“Efter mange år i Tyskland var det dejligt at blive en del af et omklædningsrum, hvor man virkelig kan mærke sammenholdet.”

“I Lyngby har spillerne ikke kun øje for dem selv, men mere hvad der er i holdets bedste, hvilket passer godt til, hvor jeg er i min karriere nu. Når alt kom til alt, så var Lyngby det rigtige valg for mig, så jeg er glad for, at det lykkedes til sidst.”

Relationen med Freyr

Det er ingen hemmelighed at vores cheftræner, Freyr Alexandersson, har et stærkt forhold til den islandske angriber, hvilket også vejede højt.

“Selvfølgelig var han en vigtig del af min beslutning. Han gav mig lov til at træne med på et højt niveau, selvom jeg stod uden klub, og det får man ikke lov til særligt mange steder.”

“Freyr og hele staben gav mig en rigtig god følelse, som jeg havde med mig hele sommeren, og da det blev en konkret mulighed, så spillede det selvfølgelig en stor rolle. Jeg kender allerede staben, holdet og spillerene, hvilket gør det nemmere for mig at træde ind i klubben nu”.

“I fodboldverdenen er der så mange, som siger, hvad man skal gøre, men jeg fulgte mit hjerte, for Lyngby tjekkede flest bokse af. Nu glæder jeg bare helt vildt til at spille fodbold igen, nyde sammenholdet i omklædningsrummet, hjælpe holdet med min rutine og fejre sejre sammen med holdet,” slutter en glad Finnbogason.

Finnbogason kommer til at spille i nummer 18 i Lyngby Boldklub.