Talentfulde Tochi skifter til De Kongeblå

Lyngby Boldklub har skrevet en to-årig aftale med kontraktfrie Tochi Chukwuani. Midtbanespilleren har trænet med hos De Kongeblå i den sidste måned og vist sig rigtig flot frem, hvilket nu har udmøntet sig i en kontrakt.

Vi har forstærket os på midtbanen med 19-årige Tochi Chukwuani, som allerede har været en del af omklædningsrummet og træningsmiljøet i den seneste tid, hvor han har trænet med De Kongeblå. Han var tilmed med i en træningskamp mod FC København for kun et par uger siden.

Tidligere på sommeren udløb hans kontrakt med FC Nordsjælland, og nu kan vi se frem til at bruge hans alsidige kompetencer på Lyngby-midtbanen. Fodboldchef Nicas Kjeldsen glæder sig til at se Tochi i kongeblåt:

“Tochi har vist sig rigtig godt frem på træningsbanen, og vist, at han besidder et højt niveau, der kan hjælpe os i 3F Superligaen. Han har trænet med os, og kender derfor allerede til vores hverdag og sine medspillere, så vi forventer han kan indgå som en central del af truppen fra dag 1 og konkurrere med om spilletiden.”

“Udover at være en dygtig spiller, så dækker han alle de centrale positioner på midtbanen og har et ret betydeligt udviklingspotentiale, som vi også glæder os til at få ind i klubben” fortæller Nicas Kjeldsen.

Lyngby-truppen råder i forvejen over flere unge, talentfulde centrale midtbanespillere. Nicas Kjeldsen er dog ikke nervøs for, at Tochi kommer til at stå i vejen for deres udvikling:

“Vi har rigtig mange talentfulde, centrale midtbanespillere, som vi forventer os rigtig meget af. De kommer også til at vokse af den øgede konkurrence, og vi er ret sikre på, at Tochi kommer til at hjælpe både holdet og sine holdkammerater med at blive bedre. Vi er jo en klub, der lever af at udvikle og sælge spillere, og det gælder jo både vores egne akademispillere, men også de spillere, vi henter udefra. Så vi ser ham egentlig passe ret godt ind i både vores klub, trup og strategi, og der skal nok være plads og spilletid til alle” fortæller Nicas Kjeldsen.

Tochi Chukwuani får nummer 42 hos Lyngby Boldklub, der har lavet en aftale frem til sommeren 2024.