Gytkjær gjorde comeback målrig Future Cup-kamp

4-1, Michael Opoku, 43′
4-2, Sævar Magnusson, 45′
4-3, Adam Vendelbo, 70′

Startopstilling: Gustav Ullits – Mikkel Juhl, Thor Høholt, Lucas Hey, Gustav Mortensen – Tobias Storm, Sanders Ngabo, Sævar Magnùsson – Adam Vendelbo, Frederik Gytkjær, Jeppe Corfitzen

Gytkjær med fra start

Tirsdag eftermiddag var vi taget til Odense for at møde OB i vores premierekamp i Future Cup. Overskriften på forhånd var Frederik Gytkjærs comeback efter et halvt år på sidelinjen.

Vores erfarne angriber var med fra start af med anførerbindet på armen. Udover Gyt, var Sævar Magnùsson, Lucas Hey, Mikkel Juhl, Thor Høholt og Sanders Ngabo med fra førsteholdstruppen.

Dagens rødblusede Lyngby-mandskab fik et hård start på kampen. Fem minutter rundet på uret og efter en hovedstødsduel pegede dommeren på pletten – og vi fandt aldrig ud af, hvad han dømte straffespark for.

Straffesparket blev sikkert eksekveret, og vi var nede med 1-0. Det tog dog ikke modet fra os, og vi havde optræk til flere gode chancer.

Det var selvfølgelig Frederik Gytkjær, som ved et par lejligheder var tæt på at få en lang tå bolden kuglen tæt under mål. Modsat blev vi dog straffet hårdt, på alt, hvad OB kom i nærheden af.

På to omstillinger i løbet af fem minutter scorede hjemmeholdet to mål fra samme position i venstresiden. Begge var rigtig flot lagt ind over en chanceløs Gustav Ullits.

Det blev endnu værre efter 35 minutter, hvor OB scorede til 4-0 på deres fjerde forsøg i kampen. Utroligt effektivt af hjemmeholdet, og nu virkede turen hjem fra Odense lidt lang.

Men heldigvis blev der pyntet på resultatet før pausen.

To Lyngby-mål før pausen

Michael Opoku var blevet indskiftet for Frederik Gytkjær efter 30 minutter, og han kanonerede bolden op i det korte hjørne til 1-4 fra kanten af feltet.

Minuttet efter trak Jeppe Corfitzen ind i banen, satte et par modstandere og sparkede på mål. Skuddet blev blokeret, men Sævar Magnùsson var hurtig over bolden og prikkede den i mål til 2-4.

Nu gik vi pludselig til pause med gejst og et helt andet udgangspunkt efter en vanvittig første halvleg.

Momentummet tog vi med ind på banen efter pausen, men der skulle gå lang tid før, vi kom til de helt store chancer. Heldigvis åbnede Adam Vendelbo kampen helt op efter 70 minutter.

Kantspilleren drev bolden frem og lagde den over til højrebenet, inden han drejede bolden over i det lange hjørne til 4-3. Nu var det virkelig game-on!

En overligger i vejen

I slutfasen var vi tæt på at fuldføre det vanvittige comeback.

Først var Michael Opoku tæt på efter gode kombinationer med Mikkel Juhl, inden et frækt hjørnespark fra Sævar Magnùsson blev reddet på overliggeren.

I de sidste sekunder blev sidstnævnte snydt for, hvad der lignede, et soleklart straffespark efter en glidende tackling fra OB’s sidste mand.

Derfor måtte vi tage til takke med et snævert nederlag, hvor vi bestemt faldt med æren i behold efter at have været nede med 4-0 i første halvleg.

Indskiftet: Michael Opoku, Peter Langhoff, Tobias Midtgaard, William Steindorsson, Mathias Kaarsbo