Rundt om akademiet: En hård weekend mod FCK

Vores U17 og U19-hold var på svære opgaver i lørdags, hvor man mødte overmagten fra FC København. Vores U17-drenge led et 0-3-nederlag, mens U19 løb ind i et 0-5-nederlag.

Azad Corlu og Mads Kristensens mandskaber havde fået en suveræn start på Ligaerne med to sejre på to mulige, mens man holdt buret rent.

Den stime fik et par suveræne FCK-hold sat en stopper for i lørdags, og i kan læse om kampene herunder.

U19: Lyngby Boldklub – FC København 0-5

Mads Kristensen om opgøret: “Skal aldrig nogensinde blive 0-5”

“Vi spiller vores mest kompetetive kamp mod FCK i et år. Vi skaber mange chancer og muligheder, men er ikke effektive nok. Vi skal formå at bringe os foran – men store personlige fejl resulterer i, at vi er bagud 1-0 på FCK’s første chance efter 25 minutter.”

“Gæsterne scorer igen til 2-0 på deres anden afslutning i kampen. Herfra mister vi modet frem til pausen – og hænger ikke nok sammen.”

“Vi ændrer pres i pausen – og kommer godt ud. Igen med muligheder for at komme tilbage i kampen. Men i stedet scorer FCK. Jeg tror vi går fra banen med flest producerede chancer.”

“De er dygtigere end os, men den skal aldrig nogensinde blive 5-0. FCK er ekstremt dygtige i felterne sammenlignet med os, hvor vi desværre ligner nybegyndere.”

U17: Lyngby Boldklub – FC København 0-3

Azad Corlu om opgøret: “Vi blev overmatchet”

“En kamp, hvor jeg havde håbet på, at vi kunne udfordre FCK mere, end vi gjorde. Vi er overmatchet i alle faser af spillet, hvor især vores mod og beslutninger på bolden var skuffende.”

“Drengene skal dog have ros for at gøre alt, hvad de kan uden bold og yde en stor arbejdsindsats.”

Akademiet præsenteres af Sydbank og Dansk MiljøAnalyse.