Opdatering på Andreas Bjellands skade

Kort inde i 2. halvleg af dagens kamp i 3F Superligaen mod Viborg kom Andreas Bjelland desværre alvorligt skadet. Den rutinerede midterforsvarer var i duel med hjemmeholdets Justin Lonwijk, da han kom galt afsted – og spillere, dommere og tilskuere reagerede med det samme på et ben, hvor det var åbenlyst at noget var helt galt.

Tak til alle involverede spillere, trænere, fysisk stab, lægestab, dommere og tilskuere for at reagere hurtigt og sikre den nødvendige hjælp. Det er vi som klub meget taknemmelige for.

Andreas Bjelland har brækket sin ankel, der samtidig røg ud af led i situationen, hvilket gjorde situationen ekstra voldsom. Anklen blev sat på plads på banen, hvorefter Bjelland blev båret ud og senere hentet med ambulance.

På hospitalet er han blevet scannet og der venter muligvis en operation – det vil de kommende dage og resultatet fra scanningerne endeligt afgøre. Bjelland er kørt med holdet hjem i bussen.