Rundt om akademiet: Endnu en suveræn weekend for U17 og U19

I weekenden vandt både U17 og U19-holdet deres kampe mod Esbjerg med 0-4 og 0-2, og dermed har de begge seks point efter to kampe – uden at have lukket mål ind!

Vores U17 og U19-hold har fået en suveræn start på Ligaerne. Efter denne weekend topper Mads Kristensens U19-hold deres række med seks point en målscore på 7-0, hvilket er bedre end både FC Midtjylland og FCK.

U17 indtager en delt førsteplads efter en suveræn udebanesejr på 0-4. Læs om kampene herunder:

U19: Esbjerg – Lyngby Boldklub 0-2
0-1, Adam Vendelbo, ’53
0-2, Adam Vendelbo ’58

Cheftræner Mads Kristensen om opgøret: “En af vores bedste præstationer efter sommerferien”

“Vi viser mod Esbjerg mange af de gode ting, som vi også har vist i vores pre-season. Vi er meget chanceskabende, og vi spiller i et godt højt tempo. Vi er i denne weekend meget afklaret uden bolden – hvorfor Esbjerg stort set ikke er i nærheden af vores mål.”

“Vi laver omkring 3,5 i exp. goals – så det siger sig selv, at vi ikke er effektive nok i vores afslutningsspil, når vi kun scorer to. Men jeg er meget tilfreds med, hvordan vi spiller os til chancer samt, at vi kommer til dem!”

“Vi fik Sanders Ngabo med i denne weekend. Han viste overskud i samtlige 65 minutter, han spillede. I sidste weekend var det Lucas Hey og i denne weekend Sanders. Det er fantastisk, når disse spillere kommer ned og yder toppræstationer for U19-holdet. Ngabo fik et straffe og var arkitekten bag vores første mål. Adam Vendelbo lavede i øvrigt to mål.”

U17: Esbjerg – Lyngby Boldklub 0-4
0-1, Nicolas Bosselman, ’13
0-2, Malthe Henriksen, ’37
0-3, Ian Perez, ’72
0-4, William Morthorst, ’83

Cheftræner Azad Corlu om opgøret: “Anden halvleg var på et højt niveau”

“En lige første halvleg målt på chancer. Men vi laver for mange tekniske fejl og dermed boldtab i første halvleg, der gør, at Esbjerg får nogle store muligheder.”

“Vi spiller dog generelt en fornuftig kamp, hvor anden halvleg er på et højt niveau. Jeg er især glad for vores beslutninger og tempo på bolden i anden halvleg. Her er vi i rimelig god kontrol – både i vores presspil og i vores gennembrudsspil.”

“En 4-0 sejr er nok lige i overkanten – da Esbjerg skaber chancer til at kunne score minium 2 mål. Men en rigtig fin præstation der er med til at give selvtillid inden en rigtig svær kamp i kommende weekend mod FCK.”

Vores U15-hold var ikke i kamp denne weekend.

Akademiet præsenteres af Sydbank og Dansk MiljøAnalyse