Sørensen om forlængelsen: “Skylder Lyngby alt”

Lyngby Boldklub har forlænget aftalen med publikumsfavoritten Adam Sørensen, som har spillet i klubben siden U12. Hovedpersonen selv er glad for at fortsætte i Den Kongeblå trøje, hvor han ser bedst mulighed for at fortsætte sin flotte udvikling.

“Det er super fedt, at kunne forlænge endnu en gang med Lyngby Boldklub. Jeg er stadig glad for at være her – det har jeg været i ti år,” smiler venstrebacken, som har skrevet under på en aftale til sommeren i 2025.

“Det er altid fedt at møde ind til træning, for vores sammenhold og stemningen i truppen er noget helt unikt – det gælder både for spillere og stab, så det var ikke et svært valg,” forklarer Sørensen, som nyder at spille fast efter sin lange skadespause.

“Jeg synes, det er en god aftale for begge parter. Min sidste sæson var ganske udemærket efter min lange skadespause. Sæsonen var næsten første gang i min Lyngby-tid, hvor jeg har kunnet spille hver weekend og vise mig frem.”

Plads til at udvikle sig i Lyngby

“Jeg skal blive ved med at udvikle mig i flere aspekter af spillet, mens jeg holder fast i mine offensive kompetencer. Jeg elsker at bidrage til offensiven ved at skabe chancer og lave assists, og det får jeg friheden til i vores system”.

“Det er heller ingen hemmelighed, at jeg skylder Lyngby alt for den fodboldopdragelse og de værdier, klubben har givet mig i løbet af de sidste 10 år,” siger Sørensen, som ikke vil udelukke, hvad der kan ske i fremtiden.

“Først og fremmest ser jeg frem til at fortsætte min udvikling i Lyngy-trøjen. Så må jeg se, hvor langt den kan tage mig, om det så er indland, udland eller ti år mere her i klubben,” griner “Det Røde Lyn”.

Adam Sørensen er noteret for 69 kampe i Lyngby-trøjen med tre mål og otte assist til følge.