Lyngby Boldklub forlænger med Adam Sørensen

Lyngby Boldklub forlænger aftalen med vores lynhurtige backprofil Adam Sørensen. “Det Røde Lyn” havde udløb til næste sommer, men har skrevet under på en aftale til sommeren i 2025.

Der er ingen tvivl om, at vi har en stjerne i svøb rendende rundt i form af Adam Sørensen. Venstrebacken er kommet op igennem akademiet, og har, særligt i det seneste år, taget meget store skridt i sin udvikling.

Hans tydelige spidskompetencer har gjort ham til en attraktiv herre, hvor særligt hans fart gør ondt på ethvert forsvar. Men vi kommer altså ikke til at slippe ham lige foreløbig.

Lyngby og Adam Sørensen har nemlig forlænget aftalen med to år. Sørensen havde udløb til næste sommer, men nu har vi papir på hinanden helt frem til sommeren i 2025.

“Adam har fået et lidt senere gennembrud pga. hans skade, men har i det seneste års tid været en stor profil for os,” forklarer fodboldchef Nicas Kjeldsen.

“Det er klart, at Adams tal, selv i 3F Superligaen, hvor han pt. har haft den nogle af de højeste målinger på topfart, antal sprinter og indlægspositioner af alle, er noget, som får folk til at spærre øjenene op.”

“Derfor er det rigtig dejligt, at kunne lave en god- og længere plan sammen med Adam, der gør, at vi sammen kan forløse potentialet. Nu kan vi nyde Adam lidt længere, inden han fortjent skal sendes videre i sin fodboldkarriere.”

Fanfavorit og en af vores egne

I sidste sæson blev Sørensen kåret til “Årets spiller” og “Årets talent” i Lyngby Boldklub, men også blandt fansene er han en populær spiller.

“Adam har været i klubben, siden han var U12-spiller. Han har taget turen op igennem akademiet og er en af vores egne. Både internt i klubben, staben og blandt vores fans har han en stor stjerne. Derfor er det dejligt, at han bliver hos os lidt længere,” slutter fodboldchefen.