Fredagsbraget mod FCK: Program og praktisk info

Fredag aften forventer vi udsolgt på Lyngby Stadion, når de danske mestre fra FC København tager de få kilometer ud af motorvejen imod Kongens Lyngby. Vi bliver rigtig mange mennesker denne aften, så herunder følger praktisk info, så vi alle får en god aften.

Over 8.000 mennesker forventes at bruge deres fredag aften på Lyngby Stadion. Ikke mange klubber i Danmarks øverste rækker er placeret tættere på hinanden end De Kongeblå og FCK, og det kan ses på opbakningen til denne kamp.

For børnene: Fanzoneaktiviteter

Vi gør altid meget ud af at være et familievenlig stadion – det samme gør sig gældende på fredag. Der er som altid aktiviteter for de yngste i Fanzonen, hvor alle børn kan blive malet Kongeblå med den rette ansigtsmaling. Du kan også score dig en sej børnetatovering, hoppe løs i FOG-hoppeborgen eller besøge vores fanshop.

Fanzonen åbner samtidig med stadion klokken 17.00.

For de voksne: Tøm en ølvogn fra kl. 15.30

Lyngby Boldklub og Carlsberg inviterer alle vores fantastiske stemningsfans til warm-up i Lyngby Fans’ fanbar. Fra klokken 15.30 åbner vi en Carlsberg-ølvogn med 100 liter gratis fadøl og sodavand, så de voksne kan få smurt stemmerne inden opgøret. Ølvognen lukker igen når den er tømt, dog senest klokken 18.00. Herefter opfordrer vi alle til at søge mod deres pladser på stadion for at varme spillerne godt op.

Bemærk! Ændrede adgangsforhold

Når så mange mennesker besøger Lyngby Stadion skal du sætte god tid af til transporten til og fra stadion. Vi har indkaldt al det personale vi har, men vi håber alligevel at I kommer så tidligt som muligt. Portene åbner klokken 17.00.

Adgangen til stadion er også ændret denne fredag. Vejen op langs stadion fra Badeparken og ned til klubhuset er således lukket af. Alle Lyngby-tilskuere skal derfor benytte indgangen gennem kolonihaverne v/Haveforeningen Stadion og hen til indgangene på den nordlige side af stadion – til de 2 Lyngby-indgange kaldet indgang 2 (Port 8) og Indgang 3 (Port 9).

FCK-fans, der skal på J. Jensen-tribunen, skal benytte indgangene på bagsiden af tribunen i siderne mod hhv. vest og øst. FCK-fans, der skal på Brolægning Sjælland-tribunen, skal benytte indgangen på østsiden ved siden af tribunen. Alle FCK-fans SKAL være med i FCK Away. Følg vejledningen på kortet nederst i artiklen.

Parkering og ankomst

Vi anbefaler alle at tage offentlig transport, cykel eller gå til stadion. Lad bilen stå, hvis du har mulighed for det – der er et meget begrænset antal parkeringspladser på stadion, i området omkring stadion samt ved DTU. Husk at der kører busser direkte til Lyngby Stadion fra Lyngby Station – og at det kun tager små 20 minutter at tage turen på gåben,.

Program for aftenen:

• 15.30: Fanbaren åbner.
  • 17.00: Dørene åbner til Lyngby Stadion.
  • 17.00: Aktiviteter i Fanzonen – hoppeborg, pannabur, ansigtsmaling.
  • 17.00: Fanshoppen åbner i Fanzonen.
  • 17.30: Carl Ras Lounge og Beierholm Klub Lounge åbner.
  • 19.00: Kick-off, Lyngby – FC København.
  • Ca. 21.00: Slutfløjt.