Rundt om akademiet: To sejre og et nederlag i premiererunden

I weekenden gæstede AaB vores U15, U17 og U19 i premiererunden i de tre ligaer. Her blev det til to Lyngby-sejre og et enkelt nederlag. Særligt U19-holdet imponerede stort med en 5-0-sejr, hvor debutanten Jeppe Corfitzen lavede hattrick. Få overblikket og reaktionerne fra trænerne herunder:

U19: Lyngby Boldklub – AaB 5-0
1-0, Jeppe Corfitzen, ’73
2-0, Jeppe Corfitzen, ’76
3-0, Michael Opoku, ’81
4-0, Jeppe Corfitzen, ’88
5-0, Emil Fosgrau, ’92

Cheftræner Mads Kristensen om opgøret: “Indskifterne er med til at vinde kampen”

“Det var på ingen måder en 5-0 kamp. Vi sled med at finde både niveau og aftaler. Vi spillede en kamp, hvor det i de første 65 minutter blev for individuelt, alt for mange tekniske fejl og mindre gode beslutninger.”

“Vi kæmpede med varmen – og havde svært ved at være intense i vores presspil. Og vi havde udfordringer med at være bevægelige nok med bolden. I øvrigt synes jeg, at AaB var gode.”

“De sidste 20 minutter vinder vi 5-0. Det siger sig selv, at den periode er vi meget tilfredse med! Indskifterne gør det fremragende – og har i den grad indflydelse på, at vi kører dem over til slut. Hattrick af Jeppe Corfitzen i sin officielle debut. Vores fire første mål kom fra omstillinger. Det er fantastisk at være i gang igen. Og fedt vi viser stort fysisk overskud til slut!”

U17: Lyngby Boldklub – AaB 1-0
1-0, Malthe Henriksen, ’13

Cheftræner Azad Corlu om opgøret: “Skulle vinde med flere”

“En kamp hvor vi skal vinde med flere mål. Vi er dominerende i alle faser af spillet i 70 ud af 90 minuter. God intensitet i presset, super tempo på bolden og overraskende gode relationer blandt spillerne.”

“Scoringen kommer fra Malthe Henriksen efter en flot hjørnesparkskombination.”

U15: Lyngby Boldklub – AaB 0-5

Cheftræner Younes Pedersen om opgøret: “Bedste hold i den første time”

“Et meget misvisende resultat helt overordnet. Det er en kamp, hvor vi frem til minut 64 er det bedste hold på banen. Her scorer AaB til 0-2. Desværre var vi alt for ineffektive i den time, hvilket er meget sigende for kampen”

“Vi kommer frem til en del gode chancer, særligt i første halvleg, men er desværre ikke ligeså kyniske, som AaB er i modsatte ende. Vi formår at få AaB til at stå meget lavt, dog er vi utilfredse med, hvor mange chancer de får efter omstillinger.”

Akademiet præsenteres af Sydbank og Dansk MiljøAnalyse