Knebent nederlag mod AGF trods overtag efter pausen

Sted: Ceres Park, 10.646 tilskuere

AGF – Lyngby Boldklub
22′, Yann Bisseck, 1-0

Gode de første ti – men så blev det svært

Vi kom rigtig fint fra start på Ceres Park, hvor vi satte os på kampen fra start af. Efter tre minutter og fine kombinationer kom Sævar Magnùsson til baglinjen, hvorefter han smed den ind mod Emil Nielsen, som kom glidende. Desværre ramte han modspilleren i stedet for bolden og fik et hårdtdømt gult kort.

Minutterne efter kom Kristian Riis alene til vejs på et hjørnespark. Hans hovedstød gik dog langt over kassen.

Efter de første ti minutter mistede vi momentum, og hjemmeholdet satte sig på spillet. AGF’erne kom til et par mindre chancer på indlæg, men vores helt store problem var, at vi slet ikke fik spillet os ud af presset. Det blev til et par berøringer, inden vi smed den til hjemmeholdet igen.

En scoring til AGF lå i luften, og kom på et flot langskud af Yann Bisseck. Forsvarsspilleren fik meget plads og tog chancen. Skuddet brækkede over i det lange hjørne til 1-0.

Vi forsøgte hurtigt at svare igen. Magnus Kaastrup fik plads fra distancen, men skuddet fik tæt forbi den ene stolpe.

Hjemmeholdet blev farlige gang på gang, og vi fik slet ikke vores spil til at fungere. Vores midtbane fik ikke ordentligt fat, mens opspillet på vores angribere var ikke afstemt. Det blev til lange bolde i bagrummet efter Sævar Magnùsson og Emil Nielsen – desværre uden at skabe problemer for hjemmeholdet.

Trykket aftog i de sidste ti minutter af halvlegen, hvor vi kom lidt bedre med. Kristian Riis gik til jorden med en hovedskade lige før pausen. Det så slemt ud – heldigviste rejste vores forsvarsspiller op efter en omgang is på panden.

En svær første halvleg sluttede, hvor vi havde haft udfordringer på bolden efter en fin start i de første ti minutter.

Indskiftninger kort efter pausen og stort spilovertag

Straks var bolden sparket op efter pauseteen, inden Magnus Westergaard kom til baglinjen. Bolden blev lagt hårdt ind tæt under mål, hvor AGF-målmanden afværgede den.

En lige indledning i de første ti minutter prøvede Freyr og co. at vende til deres fordel med et par indskiftninger. Gustav Mortensen har netop skrevet under på en fuldtidskontrakt, og i fraværet af Adam Sørensen kom han ud på venstre wingback. Samtidig blev Mathias Kristensen smidt på toppen for Emil Nielsen.

Som flere gange før så gav vores indskiftninger os momentum. Scoringen var tæt, tæt på at komme via et selvmål. Magnus Kaastrup kombinerede med MK, som lagde den til Gustav Mortensen ved baglinjen.

Indlægget blev slået skråt tilbage i feltet, hvor en forsvarsspiller var tæt på at sende den ind i det lange hjørne. Presset voksede på hjemmede og Kristian Riis forsøgte sig kort efter – dog lige på Jesper Hansen.

Mumlen begyndte at brede sig på stadion, for det var ikke mange gange, at AGF havde været i nærheden af vores felt efter pausen. Trods dominans på bolden, så kom vi kun til halve chancer på skud fra distancen og indlæg efter MK.

Friløber og stolpe til allersidst

I slutminutterne var overtaget ved at give pote. MK kom alene igennem efter godt genpres og en fejl. Afslutningen mod det kørte hjørne blev desværre læst af Jesper Hansen, som fik pareret.

Vores offensive sats gav AGF plads på en omstilling. Heldigvis var Sigurd Haugen uskarp foran mål og sparkede på stolpen.

Modsat blev MK igen farlig. Et tidligt indlæg fandt vores høje forsvarsspillere, som satte panden på. Desværre gik den over på stolpen. Ganske uheldigt.

Det betød desværre, at vi igen gik fra banen uden tre point. Spillet var ellers rigtig fint, igen, særligt efter pausen, hvor vi sad på næsten det hele, mens hjemmeholdet satsede på omstillinger.

Startopstilling: Frederik Ibsen – Brian Hamalainen, Pascal Gregor, Andreas Bjelland, Kristian Riis, Kasper Jørgensen – Marcel Rømer, Magnus Westergaard, Magnus Kaastrup – Emil Nielsen, Sævar Magnusson

Indskiftet: Mathias Kristensen og Gustav Mortensen ind for Emil Nielsen og Andreas Bjelland (55) Casper “Dani” Winther og Rezan Corlu ind for Marcel Rømer og Sævar Magnùsson (65) Sanders Ngabo ind for Pascal Gregor (89)