Nicas Kjeldsen sætter ord på Storm og Mortensens udvikling

Efter forlængelserne til Gustav Mortensen og Tobias Storm roser fodboldchef Nicas Kjeldsen vores samarbejde med Nivå-Kokkedal, hvor Mortensen kom til fra, mens han aldrig har været i tvivl om, hvad Tobias Storm kunne drive sine evner til, da han kom til som U13-spiller.

Lyngby Boldklub har forlænget aftalerne med U19-talenterne Gustav Mortensen og Tobias Storm, som bliver en fast del af Superliga-truppen til næste sommer. Herunder sætter fodboldchef Nicas Kjeldsen ord på de to talenters udvikling.

“Gustav Mortensen er et produkt af god scouting, et stærkt samarbejde med Nivå-Kokkedal og en ekstremt motiveret spiller. Historien om Gustav, er, at vores scout sender mig ud for at se en ny venstreback han har fundet. Ti minutter inde i kampen scorer den offensive midtbanespiller på et langskud med højrebenet. Der blev jeg lidt forvirret, men vi havde set noget i Gustav, og omskolingen af ham til venstreback, har været en kæmpe succes.”

“I hele forløbet omkring Gustavs klubskifte skal vores samarbejdsklub Nivå-Kokkedal have stor ros. Det blev gjort i et tempo og en dialog, der var helt rigtig for Gustavs udvikling. Siden hen er det i høj grad Gustavs motivation og dedikation der har ført ham frem gennem U-holdene og ungdomslandsholdene,” slutter Kjeldsen, inden han sætter ord på Storm.

“Man er aldrig sikker på unge drenge i den her verden, men Tobias Storm er alligevel en, vi altid har været ret overbeviste om, ville gå hele vejen. Til trods for at han relativt sent er kommet ind omkring ungdomslandsholdene, har Tobias for os altid været et stort talent, og en vi var virkelig glade for, valgte at spille for os som U13-spiller.”

“Tobias er en man oftest først lægger mærke til når han ikke er med, men hans betydning som anker for et fodboldhold er virkelig stor. Han spiller meget ’voksent’, og har mange af de egenskaber der skal til for at lede et hold,” slutter fodboldchef Nicas Kjeldsen.