Lyngby forlænger med Gustav Mortensen og Tobias Storm

Lyngby Boldklub forlænger med U19-talenterne Tobias Storm og Gustav Mortensen og rykker dem fast op i 3F Superliga-truppen til næste sommer. “Begge drenge har været i klubben længe, og er nogle af vi er meget stolte af. Både som fodboldspillere og som mennesker,” forklarer fodboldchef Nicas Kjeldsen.

Midtbanespilleren Tobias Storm og venstrebacken Gustav Mortensen har været en del af opstarten med førsteholdet denne sommer, ligesom de var med på træningslejren til Alicante i vinters. Mortensen er noteret for tre officielle kampe og Storm for en enkelt, men nu kan de se frem til endnu mere tid med Superliga-truppen.

Lyngby Boldklub har nemlig forlænget aftalerne med begge spillere, der samtidig bliver en fast del af førsteholdet til næste sommer.

Mortensen har fået en aftale til 2025, mens Storm har fået en kontrakt til 2026.

Fodboldchefen: “Begge klar til førsteholdsfodbold allerede nu”

“Begge drenge har været i klubben længe, og er nogle, vi er meget stolte af. Både som fodboldspillere og som mennesker. Nu har vi sikret begge på fuldtidsaftaler, og rykker dem fast i truppen næste sommer. Så er det op til dem selv at brage ind ad døren og vise sig frem for vores fans”, forklarer fodboldchef Nicas Kjeldsen, som understreger, at begge faktisk er klar til førsteholdsfodbold allerede nu.

“Omkring begge drenge er det interessant at nævne deres skoleforløb. Sportsligt, er drengene klar til at spille førsteholdsfodbold allerede nu, men begge har et stort ønske om at gøre gymnasiet færdigt uden fravær eller på forlænget tid.”

“Det er et ønske, vi har bakket op om, og som står lidt i kontrast til den tendens der ellers rykker i ungdomsfodbold herhjemme lige nu. Det kan være en stor styrke for dansk fodbold, at vi ikke altid skal have så travlt eller gå den samme vej allesammen,” slutter Nicas Kjeldsen.