Gytkjær træner så småt med holdet: “Det kribler i kroppen”

I den seneste uge er Frederik Gytkjær begyndt at deltage i visse øvelser med holdet, og han nyder, at kunne bidrage til træningen og fællesskabet igen. “At deltage i nogle øvelser på lige fod med drengene har været fantastisk – i stedet for at løbe for sig selv,” forklarer angriberen, som stadig har brug for tid til at blive kampklar.

Selvom Frederik Gytkjær blot spillede en enkelt kamp i foråret, så blev han alligevel vores topscorer i NordicBet Ligaen med 12 basser.

Foråret blev ødelagt af en hjernerystelse, som krævede ro og hvile. Siden sommeropstarten har han trænet på egen hånd med vores dygtige sundhedsstab, og i den seneste uge er han blevet integreret i dele af holdtræningen.

“Normalt, når man har været skadet, så kan du lave en del alternative ting undervejs for at holde kroppen kørende, men det var ikke muligt med min hjernerystelse i de første to-tre måneder. Jeg måtte bare tage den med ro,” forklarer Gyt.

“Det første store skridt tog jeg i sommeropstarten, hvor jeg startede op så småt med sundhedsstaben og fik min daglige gang i klubben igen. Vi har virkelig passet på for at undgå tilbagefald, så vi går med livrem og seler”.

Fortrøstningsfuld indtil videre

Indtil nu har Frederik Gytkjær ikke oplevet tilbagefald. Stille og roligt har han fået pulsen højere og højere op, og i den seneste uge har han taget et nyt stort skridt.

“I de sidste par måneder har jeg kæmpet for at komme tilbage i form. Hver eneste dag har jeg lagt på. Heldigvis er det kun gået en vej, hvilket gør mig fortrøstningsfuld om at komme tilbage snart.”

“Nu er jeg i gang med næste skridt ved at blive integreret i holdtræningen igen. At deltage i øvelser på lige fod med drengene har været fantastisk – i stedet for at løbe for sig selv. Og jeg gik da også lige scoret til sidste træning – selvom det var et tap-in,” smiler Gyt.

Kommer til at give alt

Gytkjær kan godt mærke, at der stadig skal lægges en del på formen, før han er kampklar igen. Men det kribler hos angriberen – særligt på en aften som i fredags.

“Jeg glæder mig helt vildt til at komme ind og bidrage i kampene igen. Det kribler i kroppen. Særligt på magiske aftener som i fredags mod FC Midtjylland, hvor hele Lyngby Stadion gyngede. Der stod jeg da lidt og trippede,” griner Gyt.

“Nu har jeg jo set det hele lidt udefra og er virkelig imponeret over holdets udvikling. Trænerteamet og holdet har skabt et helt unikt bånd og sammenhold – det så vi eksempelvis i weekenden.”

“Troen på sammenholdet skal sikre os overlevelse i 3F Superligaen, og jeg kommer til at give alt, hvad jeg kan, når jeg er klar,” afslutter Gytkjær.

Gytkjær præsenteres af Replay