U19 havde en flot generalprøve mod FC Nordsjælland

U19: Lyngby Boldklub – FC Nordsjælland (2 x 30 minutter)
1-0, Michael Opoku, (10)
2-0, Michael Opoku,(30)
2-1, (34)
3-1, William Steindorsson (55)

Tirsdag eftermiddag tog vores U19-hold mod lokalrivalerne fra FC Nordsjælland i en træningskamp. Mads Kristensens tropper har første kamp i Ligaen på lørdag, hvor AaB kommer på besøg.

Den nært forstående premiere betød også, at dagens træningskamp blot varede en time.

De Kongeblå talenter lagde rigtig godt fra land. Adam Vendelbo drev bolden fra midten af og fandt mellemrummet i FCN-forsvaret. Her stak lynhurtige Michael Opoku afsted, og selvom han havde en forsvarsspiller tæt på kroppen, så viftede han ham væk og udplacerede målmanden til 1-0.

Generelt leverede U19-holdet en rigtig god første halvleg. Flere gange vandt vi bolden via et godt, aggressivt genpres, og Michael Opoku burde også være blevet dobbelt målscorer efter 25 minutter, men sendte bolden forbi mål.

Han blev farlig igen kort efter på eminent forarbejde af Lauge Sandgrav. Midtbanespilleren vandt bolden på midten, drev den op i feltet, snød en forsvarsspiller og spillede Opoku helt fri. Angriberen svigtede ikke og scorede stensikkert til 2-0 med venstrebenet.

Flot slutspurt

I pausen foretog Mads Kristensen en del udskiftninger, hvilket kunne ses i de første ti minutter af anden halvleg. Farum-holdet kom bedre med og fik reduceret til 1-2.

Scoringen var dog startskuddet til en ny Lyngby-dominans, hvor chancerne kom i en lind strøm, men først med fem minutter igen fik vi lukket kampen.

En indlæg blev slået til bagerste stolpe, hvor William Steindorsson fik bolden under kontrol fra en spids vinkel. Han tøvede dog ikke og lagde bolden flot op i det lange hjørne til 3-1.

Sejren kunne være blevet endnu større, men skarpheden svigtede på en friløber og et par afslutninger fra distancen.

Det skal dog ikke tage noget fra en rigtig god generalprøve af Kristensen og co., som altså har premiere på lørdag i Ligaen mod AaB.

Akademiet præsenteres af Sydbank og Dansk MiljøAnalyse