Træningskamp mod FCK: Nyt comeback og ny 3-3-kamp

Sted: 10’eren, Frederiksberg

FC København – Lyngby Boldklub (45 + 15 minutter)
1-0, Valdemar Lund, (18)
2-0, Khouma Babacar, (22)
2-1, Rasmus Thellufsen, (29)
2-2, Rasmus Thellufsen, (43)
2-3, Sævar Magnusson, (55)
3-3, Karamoko, (56)

Startopstilling: Mads Kikkenborg – Gustav Mortensen, Kristian Riis, Lucas Hey, Mikkel Juhl – Marcel Rømer, Tochi Chukwuani, Sanders Ngabo – Rezan Corlu, Sævar Magnusson, Rasmus Thellufsen

Svær start

Mandag tog vi den korte tur til Frederiksberg for at spille en træningskamp mod FC København. Rammen om opgøret var lidt anderledes, da anden halvleg kun var 15 minutter lang.

Med fra start hos De Kongeblå var midtbanespilleren Tochi Chukwuani, som i øjeblikket træner med resten af holdet. Han var flankeret af Marcel Rømer, som igen var med fra start med anførerbindet på armen.

Fra starten af var det FCK’erne, som var mest på bolden. På en omstilling kom vi dog til en åben chance. Rezan Corlu lagde den ud til Gustav Mortensen. Backen gik til baglinjen og fandt Rasmus Thellufsen under mål, som sparkede lige forbi den ene stolpe.

På et efterfølgende FCK-hjørnespark steg Valdemar Lund til vejrs for hjemmeholdet og headede bolden ind via stolpen til 1-0. I denne periode havde vi svært ved at sætte spillet sammen, og det blev også 2-0 til hjemmeholdet, da Khouma Babacar løb bag forsvaret og lagde bolden ind til 2-0.

Lyngby-pres og nyt comeback

Scoringerne fik os til at vågne op, og vi fik lagt et godt pres mod FCK-målet. Særligt vores midtbane med Ngabo, Chukwuani og Rømer fik lagt FCK’erne i et jerngreb.

En lang bold ned bag forsvaret endte med en fortjent Lyngby-reducering omkring den halve time. Bolden havnede for fødderne af Rasmus Thellufsen, som lagde bolden over i det lange hjørne til en 1-2-reducering.

Vores overtag fortsatte, og FCK havde ikke mange sekvenser på bolden. Udligningen og et nyt comeback lå i luften på Frederiksberg og kom i det sidste minut af første halvleg.

Rezan Corlu lagde en bold ind på bagerste stolpe fra et frispark, hvor Rasmus Thellufsen kom højest og headede 2-2-scoringen i nettet. Endnu et comeback af De Kongeblå.

Fremragende Magnusson-scoring

Vi havde ingen ændringer til de sidste 15 minutter, hvor dominansen fortsatte. Tochi Chukwuani var tæt på, da han fra stående affyrede kanonen på kanten af feltet og tvang hjemmeholdets målmand til en god redning.

Med fem minutter igen kom vi fortjent i front. Efter en lang og god sekvens fik vi flyttet kuglen fra side til side. Fra højresiden slog Mikkel Juhl et perfekt indlæg, hvor brandvarme Sævar Magnusson havde taget et perfekt løb.

Islændingen fandt pladsen imellem FCK-forsvaret og headede bolden flot over i det lange hjørne til stillingen 3-2. Kampen var vendt helt på hovedet.

Desværre fik FCK udlignet til 3-3 på det efterfølgende angreb, hvor Karamoko prikkede bolden det sidste stykke over stregen efter  flotte kombinationer.

Dermed gik De Kongeblå fra banen efter endnu et comeback og endnu 3-3-kamp, hvor blandt andre Rasmus Thellufsen, Rezan Corlu og Tochi Chukwuani viste sig godt frem.