Vanvittigt comeback af De Kongeblå

0-1, Sory Kaba, ‘4
0-2, Nicholas Dyhr, ’15
0-3, Anders Dreyer, ’32
1-3, Emil Nielsen, ’44 (Marcel Rømer-assist)
2-3, Mathias Kristensen, ’61 (Straffe)
3-3, Sævar Magnusson, (Mathias Kristensen-assist)

Mareridsstart

Lyngby Stadion leverede en flot kulisse, da spillerne indfandt sig på et snorlige græstæppe. Desværre gik de på banen til en rigtig hård start. Gæsterne fik spillet kuglen igennem kæderne til baglinjen, hvorfra bolden blev svunget ind til Sory Kaba, som nemt satte bolden i netmaskerne. De Kongblå brugte et par minutter på at få chokket til at lægge sig og kom fint med.

Desværre blev vi straffet på endnu en omstilling. En dybdebold blev lagt ned bag vores forsvar, hvilket gav Nicholas Dyhr en friløber, som han sikkert udnyttede til 0-2. En decideret mareridtsstart.

Magnus Kaastrup var tæt på en hurtig reducering kort efter. Han drev bolden fra midten af og kom fri på kanten af feltet. Skuddet gik desværre lige forbi den lange stolpe. Som halvlegen skred frem blev tingene ikke nemmere, selvom vi faktisk var fint med i spillet. Flere gange fik vi smidt bolden i boksen, men desværre uden at det blev farligt. Det blev udeholdet til gengæld igen.

Denne gang ved Anders Dreyer, som vendte på kanten af feltet og drejede bolden ind i det korte hjørne til 0-3. Av. Av. Av.

Håb før pausen

Drengene mistede heldigvis ikke modet, hvilket endte med at give os fornyet håb før pausen. Anfører Marcel Rømer slog det tidlige indlæg. Her kom Emil Nielsen minsandten højest, og via pandebrasken dirigerede han den over i det lange hjørne til 1-3.

Fra starten af anden halvleg leverede Frederik Ibsen en god redning på endnu en omstilling, mens vores første afslutning gik over mål fra Magnus Kaastrup. På det efterfølgende spilstop blev Sævar Magnusson skiftet ind for Emil Nielsen, og vores islænding, han gjorde hurtigt en forskel!

Et forvandlet Lyngby-hold

I feltet kom han først på bolden og blev tacklet, og efter et par minutters betænkningstid i VAR-vognen blev der peget på pletten. Som i sæsonens første kamp mod Silkeborg IF tog Mathias Kristensen ansvaret på skuldrene og eksekverede sikkert til 2-3.

Nu var tændingen helt oppe og ringe både på Lyngby Stadion og på banen – troen på comebacket levede!

De Kongeblå var som forvandlet herfra og fik presset udeholdet i bund. Selvom midtjyderne forsvarede sig godt, så var det ikke mange gange, at de fik spillet bolden ud af egen zone. Kombinationerne flød, men de afgørende momenter blev blokeret i sidste sekund, mens vi manglede den sidste fod på vores indlæg.

Et gyngende stadion

Vores jerngreb endte med at give pote i de sidste fem minutter. Et langt indkast headede Mathias Kristensen videre. Bolden dumpede ned foran Sævar Magnusson, som halvflugtede bolden over i det lange hjørne – 3-3! Nu gyngede tribunerne på Lyngby Stadion som sjældent set før.

Scoringen cementerede et helt fantastisk indhop af vores islænding, som også fremtvang straffesparket. Vi pressede på i de sidste minutter og var lige ved at løbe med det hele.

En flyvende Magnus Kaastrup havde flere gange drevet gæk med gæsterne efter pausen. Nu gjorde han det på kanten af feltet, trykkede kanonen af. Bolden havde retning mod hjørnet, men på utrolig vis reddede FCM-målmanden bolden op på overliggeren.

Dermed sluttede det 3-3 efter et kongeblåt comeback, som sjældent er set flottere. Lyngby Stadion gyngede da også videre efter slutfløjt, som fejrede vi en sejr. Et point, som vi virkelig kan være stolte af!

Startopstilling: Frederik Ibsen – Pascal Gregor, Andreas Bjelland, Brian Hamalainen – Adam Sørensen, Marcel Rømer, Rasmus Thellufsen, Magnus Kaastrup, Kasper Jørgensen – Mathias Kristensen, Emil Nielsen

Indskiftet: Kristian Riis og Magnus Westergaard ind for Pascal Gregor og Rasmus Thellufsen (45), Sævar Magnusson ind for Emil Nielsen (55), Casper “Dani” Winther og Rezan Corlu ind for Brian Hamalainen og Marcel Rømer (83)