Snævert nederlag i Farum

Sted: Farum Park

FC Nordsjælland – Lyngby Boldklub
36′ Mads Hansen, 1-0
67′, Emil Nielsen, 1-1 (Brian Hamalainen-assist)
82′, Mads Hansen, 2-1

God Kongeblå start

Vi satte os på opgøret fra start af med gode kombinationer omkring FC Nordsjællands felt. Rezan Corlu slog blandt andet et rigtig farlig indlæg tæt under mål, mens Casper “Dani” Winther kom til det første forsøg – desværre langt forbi.

Hjemmeholdet kom til en god chance på en lang bold bag vores forsvar. Heldigvis var Frederik Ibsen hurtig i opfattelsen og kom flot ud af sit mål.

En stor, stor chance kom vi til efter ni minutter ved Rezan Corlu. Bolden blev lagt tilbage til midtbanespilleren, som afsluttede knaldhårdt første gang. Skuddet krævede to redninger i Nordsjælland-målet. Først med armen – så med foden. Tæt på Kongeblå føring efter en flot indledning.

Gigantisk Lyngby-chance

20 minutter spillet og føringsmålet var millimeter fra at blive kongeblåt. Efter et fantastisk angreb burde vi være kommet i front. Magnus Westergaard slog en tværbold til Adam Sørensen.

Det Røde Lyn spillede fikst 1-2 med Magnus Kaastrup, som ekvilibristisk lagde den til baglinjen med hælen. Tæt under mål kastede MK sig efter bolden, men bolden blev blokeret foran det helt frie mål.

Det var startskuddet til et lille overtag for hjemmeholdet, som kom mest på bolden og fik føringsmålet via et frispark. Et godt stykke udefra gik Mads Hansen til bolden. Skuddet gik lige igennem vores mur og ind i det lange hjørne til 1-0.

Holdene havde ellers haft 20 minutter hver i første halvleg – vi fik bare ikke scoret i vores gode periode. Mere skete der ikke, og vi gik til pause nede med 1-0.

Lyngby-momentum og en indskiftning som hurtigt gav pote

Pausen bød ikke på ændringer hos De Kongeblå, som stod for de første afslutninger efter pausen. Forsvaret bakkede på Rezan Corlu, der forsøgte sig, men langt over mål. Få minutter efter stod der igen Corlu på skuddet, desværre med den samme præcision.

Hjemmeholdet lod os sidde på spillet i det første kvarter efter pausen, mens de lukrerede på omstillinger. Den oplagte Lyngby-chance manglede, hvilket fik vores bænk til at reagere. Tre spillere ind i Marcel Rømer, Emil Nielsen og Sanders Ngabo.

Da FCN endelig kom til en chance efter pausen, strøg den lige forbi den ene stolpe via en blokering.

Forløsningen for de over 1.100 Lyngby fans kom efter en standardsituation og 67 minutter rundet på uret. På et hjørnespark fra Brian Hamalainen mistimede FCN-målmanden sit indgreb, hvilket serverede bolden for Emil Nielsen, som nemt satte bolden i det tomme net til 1-1.

Total jubel foran alle De Kongeblå fans i ekstatisk jubel.

Vi fik et endnu større momentum efter scoringen, og Emil Nielsen var tæt på at blive den helt store helt. På en frispilning fra midten af banen kom han alene mod mål. I skudøjeblikket blev han desværre i tvivl og fik ikke en ordentlig afslutning på.

Et kynisk hjemmehold

Stik imod spil og chancer og momentum kom hjemmeholdet på 2-1 efter 80 minutter. Et koks i vores forsvar sendte Mads Hansen alene med front mod mål, og herfra satte han sikkert bolden i kassen til 2-1. Den gør ondt, når man ser på udviklingen efter pausen.

Vi formåede ikke at få sat det afgørende pres i slutfasten, som var præget af frustrationer på begge hold. Endnu et Lyngby-nederlag i 3F Superligaen efter endnu en kamp, som vi sagtens kunne have fået point med hjem fra, når man ser på spil og chancer.

Startopstilling: Frederik Ibsen – Kasper Jørgensen, Pascal Gregor, Andreas Bjelland, Brian Hamalainen, Adam Sørensen – Casper “Dani” Winther, Magnus Westergaard, Rezan Corlu – Mathias Kristensen, Magnus Kaastrup

Udskiftet: Emil Nielsen, Marcel Rømer og Sanders Ngabo ind for Magnus Kaastrup, Magnus Westergaard og Rezan Corlu (60) Kristian Riis ind for Andreas Bjelland (75) Sævar Magnusson ind for Casper “Dani” Winther (82)