KBH-KOLLEGIER.DK FORLÆNGER 🏢🏣🏘🏡

Kbh-kollegier.dk har forlænget engagementet med Lyngby Boldklub, og på en dag hvor mange studerende har fået besked på, at de er optaget på deres drømmestudie, ønsker vi dem alle et stort tillykke.

Kbh-kollegier.dk har samlet 275 kollegier og mere end 30.000 studieboliger fra København og omegn på en hjemmeside, så det er lettere at finde vej i boligjunglen.

“Kbh-kollegier.dk startede som et hobbyprojekt på mit kollegieværelse på Nørrebro i 2012. Det blev skabt i afmagt efter min egen boligsøgning, der var uoverskuelig. Jeg ville gøre det lettere for andre studerende,” siger Rasmus Berthu, der udover at eje kbh-kollegier.dk, driver mediebureauet Berthu & Co.

“Kollegiemarkedet er svært fordi, at der er mange udbydere af boligerne. For eksempel håndterer de to største administrationsselskaber i København langt under halvdelen af studieboligerne i hovedstadsområdet, imens resten er spredt ud på en lang række andre administratorer, private virksomheder, selvstændige kollegier, almene selskaber og så videre. Det gør det svært at vide, hvor man skal henvende sig for at booke, aflevere en ansøgning eller skrive sig på venteliste,” forklarer han og fortsætter:
“Samtidig kan ansøgningskriterierne være svære at gennemskue, da de ofte er meget forskelligartet. Der kan være krav til karaktergennemsnit, alder, beståede ECTS-point, uddannelsesinstitution, og nogle har endda kriterier baseret på ens forfædres rolle under den sidste verdenskrig. Nogle steder kan du bo med en kæreste eller roommate, der også er studerende, imens det ikke er et krav andre steder. På trods af de mange kriterier, så findes der heldigvis studieboliger som alle, uanset studieretning, er berettiget til at ansøge”, slutter Rasmus Berthu.

Kbh-kollegier.dk er profilpartner for Brian Hamalainen.

Find din kommende kollegie-bolig på: Kbh-kollegier.dk.

#SammenforLyngby