Fortjent Lyngby-point i underholdende premiere

Sted: Lyngby Stadion, 3.871 tilskuere

Lyngby Boldklub – Silkeborg IF
44′ Kristian Riis, 1-0 (Brian Hamalainen assist)
51′ Mathias Kristensen, 2-0 (Straffespark)
55′ Nicklas Helenius, 2-1
78′ Nicklas Helenius, 2-2

Vi fik vist os rigtig flot frem i sæsonpremieren imod bronzevinderne fra Silkeborg IF. Her kom De Kongeblå både på 1-0 i første halvleg ved Kristian Riis og 2-0 kort efter pausen ved debutant Mathias Kristensen. Desværre fik gæsterne svaret godt igen og kom tilbage på 2-2. Selvom vi smed føringen, så kan drengene bestemt være stolte over vores første kamp i 3F Superligaen.

Flot Lyngby-spil fra starten af

11 minutter stod der på uret, da kampens første chance tilfaldt De Kongeblå efter en rigtig god indledning med masser af tid på bolden. Magnus Westergaard fik bolden på kanten af feltet, han kontrollerede den hurtigt, men skuddet blev svagt på udeholdets målmand.

Få minutter efter tog Emil Nielsen sagen i egen hånd. Fra omkring midten satte han i en vanvittig spurt, løb fra 2-3 modspillere og knaldede på kassen. Kanonkuglen strøg lige over kassen. Hold da op, det havde været en drømmekasse!

En ny kæmpechance tilfaldt os efter 25 minutter. En tilbagelægning koksede totalt for Silkeborg, gik over målmanden og trillede tæt forbi stolpen. Igen meget tæt på en Lyngby-føring.

Bjelland udskiftet med skade

Vores fantastiske indledning blev skæmmet lidt af, at Andreas Bjelland måtte lade sig udskifte til fordel for Kristian Riis med en skade, – heldigvis blev han hurtig en hovedpersonen.

Kort før pausen kom forløsningen, og den stod netop indskiftede Riis for. Brian Hamalainen slog et fantastisk indlæg på et hjørnespark, hvor Riis kom løbende ind ved bagerste stolpe og stangede os på 1-0!

Derfor gik vi til pause med en føring efter en fantastisk første halvleg, hvor vi den grad viste, at vi hører til i 3F Superligaen.

MK tog ansvaret fra pletten

Og knap var anden halvleg fløjtet op, før vi igen fik en stor mulighed – denne gang fra pletten! Adam Sørensen var på vej til baglinjen, da han blev fældet.

Mathias Kristensen tog ansvaret, og han var køligheden selv og sparkede os på 2-0. Kæmpe jubel fra debutanten på et gyngende stadion, som havde 3.871 på lægterne – et rigtig flot fremmøde midt i sommerferien!

Der kom desværre hurtigt skår i glæden. Silkeborg fik nemlig spillet sig igennem til en helt fri Nicklas Helenius, som reducerede til 1-2.

Trods scoringen fortsatte vi med at komme til chancer. På to ture til baglinjen slog Adam Sørensen fantastiske indlæg. På begge var Emil Nielsen centimeter fra at ramme bolden tæt under mål!

Silkeborg dominerede dog denne periode og fik skruet godt op for boldbesiddelsen.

Det var dog os, som blev farligst. Indskiftede Magnus Kaastrup lagde den flot i dybden. Desværre blev Magnus Westergaard blokeret i sidste sekund.

Få minutter efter lagde Brian Hamalainen sig med en skade, og inden vi fik sat en ny mand ind, så scorede Nicklas Helenius til 2-2 på forreste stang. Den gør ondt!

Vi sluttede flot af

Efter 20 svære minutter kom vi fint tilbage og fik sat flere af de angreb op, som vi havde succes med inden Silkeborg-scoringerne.

Igen og igen kom Adam Sørensen over højresiden og slog flere farlige indlæg. Tæt under mål blev skuddene desværre forkrampede og blokeret.

Derfor måtte begge hold tage til takke med 2-2, men vigtigst af alt, så viste De Kongeblå, at vi sagtens kan være med i landets bedste fodboldrække!

Startopstilling: Frederik Ibsen – Kasper Jørgensen, Pascal Gregor, Andreas Bjelland, Brian Hamalainen, Adam Sørensen – Magnus Westergaard, Rasmus Thellufsen, Casper “Dani” Winther – Mathias Kristensen, Emil Nielsen

Indskiftet: Kristian Riis ind for Andreas Bjelland (35), Sævar Magnusson og Magnus Kaastrup ind for Mathias Kristensen og Emil Nielsen (68), Lucas Hey og Marcel Rømer ind for Casper “Dani” Winther og Brian Hamalainen (78)