Alfred Finnbogason træner med holdet i denne uge

Den islandske angriber Alfred Finnbogason træner i denne uge med Superligatruppen. Den tidligere Augsburg-spiller er kontraktfri og holder formen ved lige med De Kongeblå, hvor han kender cheftræner Freyr Alexandersson fra deres tid sammen på det islandske landshold.

“Alfred er en spiller med over 100 Bundesliga-kampe, som jeg blandt andet kender godt fra min tid på det islandske landshold. Han står uden klub og skulle holde formen ved lige, og synes, at Lyngby er en klub med et godt niveau og træningsmiljø, så vi er glade for at have Alfred på besøg,” forklarer Freyr og fortsætter:

“Det giver også noget til de andre spillere, særligt akademispillerne, at have en spiller med den profil med til træning. Selvom Alfred har døjet med flere skader i de senere år, så er han jo klart en spiller fra næste hylde med en masse erfaring, som særligt vores unge spillere kan lære meget af,” forklarer vores cheftræner om besøget.