Lyngby forlænger med Kasper Jørgensen

Vi kan spare farvelblomsten i denne omgang! Lyngby Boldklub er enige med Kasper Jørgensen om en ny kontrakt for de kommende to år. Den 22-årige forsvarsspiller fortsætter derfor hos De Kongeblå.

Den nye aftale er kommet i hus efter længere tids forhandlinger mellem parterne. Faktisk udløb Kasper Jørgensens aftale med Lyngby Boldklub i torsdags – men på falderebet lykkedes det alligevel at komme i mål, og det glæder Lyngbys fodboldchef Nicas Kjeldsen:

“Vi har forsøgt at forlænge med Kasper igennem længere tid, og derfor er vi selvfølgelig glade for, at vi er kommet i mål. Kasper har udviklet sig meget siden han kom hertil for tre år siden. Særligt det seneste år under Freyr har han taget nogle rigtig gode skridt fodboldmæssigt, og dem glæder vi os til at udvikle videre på og se i 3F Superligaen for Lyngby.”

“Udover at han er en dygtig back, så dækker han mange positioner i forhold til den måde vi spiller på. Han kan både være angribende wingback, tage højre dør i en flad fireback-kæde og så har vi jo i sidste sæson også set ham som vikar i venstre side i et tremandsforsvar. Så vi er glade for at vi blev enige her på sidste forsøg” fortæller Nicas Kjeldsen.

Kasper Jørgensen kom til Lyngby i sommeren 2019 og skrev en 3-årlig kontrakt efter en succesfuld prøvetræning. Som ungdomsspiller har han spillet i både FC Nordsjælland og Brøndby, ligesom han undervejs i Lyngby-tiden har haft et halvt år med 10 kampe på leje i norske Aalesund.

For Lyngby er det blevet til foreløbigt 73 førsteholdskampe, 4 mål og en debut på U21-landsholdet. Den nye kontrakt løber frem til sommeren 2024.