GOD DEFENSIV INDSATS

Lyngby Boldklub tog på den lånte hjemmebane i Lundtofte i dag imod Nykøbing FC, og træningskampen blev til en sejr på 2-0.

De første 30 minutter bød ikke på de helt store chancer til nogle af holdene, men efter en halv times spil måtte Frederik Ibsen trække en stor redning ud af ærmet. Minutterne efter i modsatte ende samlede Sævar Magnússon bolden op efter et hjørnespark, som Nykøbing-keeperen havde haft fingrene på, og satte den i målet i det lange hjørne. 1-0 efter 33 minutter.
Før pausen sled Emil Nielsen sig frem til chancer, mens Adam Sørensen i vanlig stil erobrede bolden på egen banehalvdel og satte tempo op af banen, men desværre blev hans afslutning parreret, og pausestillingen hed derfor 1-0.

I pausen foretog cheftræneren hele 6 udskiftninger, og et meget ung hold gik på banen til anden halvleg, som bød på flere chancer end første halvleg.
Efter 70 minutter blev Jeppe Corfitzen nedlagt lige udenfor feltet, og han gik selv til bolden for at eksekvere det efterfølgende frispark, hvilket han gjort til UG. Han bankede den i kassen til 2-0, der også blev kampens resultat trods optræk til lidt mere udbytte af anstrengelserne fra de kongeblå.

Freyr Alexandersson var glad for sejren og knyttede følgende ord til opgøret:
“Det var en god sejr ovenpå en rigtig hård træningsuge. Jeg så mange positive relationer på banen, og jeg er virkelig tilfreds med de unge, der flytter sig meget i deres udvikling. Det var en stærk taktisk indsats i anden halvleg, som var virkelig positivt i forhold til, hvor mange af de unge, der var inde på banen sammen,” siger han og fortsætter:
“Det er altid godt med et clean sheet, men vi leverede en god defensiv indsats i dag, så overordnet set er jeg godt tilfreds.”

Næste træningskamp er ude på tirsdag mod Brøndby IF kl. 13.00.

Kampfakta:
33′ 1-0 Sævar Magnússon
70′ 2-0 Jeppe Corfitzen

Startopstilling:
Frederik Ibsen
Mikkel Juhl
Pascal Gregor (c)
Lucas Hey
Adam Sørensen
Tobias Storm
Rasmus Thellufsen
Rezan Corlu