Lyngby forlænger med Magnus Kaastrup

Lyngby Boldklub har forlænget kontrakten med Magnus Kaastrup! Offensivprofilen har forlænget til sommeren 2024, og forlængelsen med den 21-årige dribler skaber glæde hos Lyngbys fodboldchef Nicas Kjeldsen:

“Kaastrup og Lyngby Boldklub er et helt fantastisk match, og vi er rigtig glade for at vi er blevet enige med ‘Kaas’ om en forlængelse. Kaastrup har været en profil for os i den forgangne sæson. På sine bedste dage er han en af den slags spillere, der afgør fodboldkampe. Dem har vi brug for, også i den kommende sæson”

“Derudover er Kaastrup jo en fantastisk knægt, og en rigtig god ambassadør for Lyngby. Man kan mærke han trives her hver eneste dag, og han møder ind i højt humør og med energi til hele holdet. Så vi er rigtig glade for at kunne forlænge” fortæller Nicas Kjeldsen.

Magnus Kaastrup kom til Lyngby sidste vinter og var særligt i den seneste sæson en stor del af førsteholdets succes i 1.division. Her spillede Kaastrup 31 ud af 32 mulige kampe og kvitterede med 11 scoringer og 7 assists. Trods stor konkurrence tror Nicas Kjeldsen på endnu et godt Kaastrup-år i Lyngby:

“Kaas har noget af den x-factor, som der nogen gange skal til. Hans spidskompetencer er på et rigtigt højt niveau, og det kommer han til at gøre alt for at vise i Superligaen.”

“Han er tilmed en af den slags spillere, man synes har været i klubben for evigt. Men man skal huske på, at han stadig kun er 21 år og har masser at lære endnu. Vi glæder os til at se hvor det bærer hen, og hvor højt niveau vi kan ramme sammen” fortæller Nicas Kjeldsen.

Magnus Kaastrup kom til Lyngby i vinteren 2021 på en permanent aftale fra AGF. Hos “De Hviie” har offensivspilleren fået det meste af sin fodboldopdragelse – med to lejeophold undervejs. Første gang var et 1-årligt ophold på Borussia Dortmunds U23-hold, og anden gang hos Viborg FF i 1.division i efteråret 2020.

Den nye kontrakt mellem Kaastrup og De Kongeblå løber frem til udgangen af juni 2024.

Kaas præsenteres af Safeway