Seks akademispillere deltager i førsteholdets opstart

Pre-season er igang for Lyngby Boldklubs 3F Superliga-hold. Det er en opstart, som blandt meget andet også byder på deltagelse af seks akademispillere, der gennem sommeren træner med seniorspillerne.

1/3-del af alle spilleminutterne i den forgangne sæson gik til spillere under 21 år. Og næste kuld af talenter, der banker på til førsteholdet er efterhånden ved at stille sig klar. I opstarten denne sommer træner hele seks spillere med førsteholdet, hvor Lucas Hey desuden er nyoprykket fra U19 og hvor Sanders Ngabo stadig har alderen til at spille på U19-holdet.

De seks spillere fra akademiet er Lauge Sandgrav, Tobias Storm, Jeppe Corfitzen, Gustav Mortensen, Adam Vendelbo og Filip Versterre. Cheftræner Freyr Alexandersson er glad for at se så mange af de unge snuse til niveauet på førsteholdet:

“Det er vigtigt for os som klub, og det er vigtigt for spillernes udvikling, at de kan få så meget tid på træningsbanen med førsteholdet, som det praktisk er muligt. Her i sommerpausen har vi rigtig gode betingelser for at arbejde med de unge spillere, og få dem ind i rytmen omkring A-holdet, lære dem vores principper og få relationer på holdet”

“Det er fremtidens spillere for os, og vi kan mærke, at spillerne flytter sig meget undervejs. Og de rykker sig også bagefter, når de skal træne med U19 igen og præstere på deres hold. Så vi bruger sommerpausen til at få endnu flere unge med, og de giver den gas” fortæller Freyr Alexandersson.

Af de seks spillere, der træner med, har Lauge Sandgrav, Tobias Storm, Gustav Mortensen og Adam Vendelbo allerede fået debut for førsteholdet. Du kan se højdepunkter fra sommerens første træningsdag her:

150.00 kr.
Pladsholder
10.00 kr.
Blyant
20.00 kr.
Pladsholder
Diverse
0.00 kr.
Apply a promo code:
Subtotal - 2 items
Shipping & taxes calculated at checkout.
160.00 kr.
Checkout Now