Maurits Kjærgaard om Lyngby-tiden: Glædede mig altid til træning

Vi har talt med Maurits Kjærgaard om livet i Salzburg og årene i Lyngby Boldklub til det kommende Lyngby Magasin. Få en forsmag på interviewet herunder.

På onsdag udkommer Lyngby Magsinet i omdeling med Det Grønne Område med en masse artikler om livet i- og omkring Lyngby Boldklub.

Vi har blandt andet talt med det tidligere Lyngby-talent Maurits Kjærgaard, som blev solgt til de østrigske mestre fra RB Salzburg for tre år siden, herunder, hvordan det var at flytte til udlandet blot som 16-årig.

‘Det var en stor omvæltning, det siger sig selv. Et helt nyt liv uden familie og vennerne lige ved siden af, men det var egentligt nemmere, end jeg lige havde troet og forventet. Holdkammeraterne var rigtig søde og gav mig en varm velkomst’.

‘Jeg boede på akademiet i de første to år, hvor jeg var udlejet til FC Liefering, som er samarbejdsklub med Salzburg. Det seneste år har jeg boet i egen lejlighed for mig selv. Men både mine venner og familie er gode til at komme på besøg, og ellers så er jeg hjemme, når jeg har muligheden,’ forklarede Kjærgaard i interviewet, hvor vi særligt talte om Lyngby-tiden og det seneste år på højeste niveau i Salzburg.

‘Niveauet i Østrig er tårnhøjt. Vi er en Champions League-klub, hvilket vi især har bevist i år. Vi har slået nogle rigtig gode hold, kom videre fra og vundet begge pokaler i Østrig.’

‘Jeg har ikke helt fået mit gennembrud endnu, men det er måske undervejs. I foråret har jeg fået mere og mere spilletid og er en fast del af truppen’ forklarede talentet, som talte indgående om årene i Den Kongeblå.

‘I Lyngby lærte jeg, at det skal være sjovt at spille fodbold. Det vil jeg altid huske på. Jeg havde en fantastisk fodboldopdragelse i Lyngby. Hver eneste dag glædede jeg mig til at komme til træning, for det var både sjovt og seriøst’.

I kan læse hele interviewet med Maurits Kjærgaard i Magasinet på onsdag.