Tre på stribe: Lyngby henter Mikkel Juhl Andersen i Nykøbing FC

Lyngby Boldklub kan offentliggøre endnu handel med Nykøbing FC, da vi har sikret os højrebacken Mikkel Juhl Andersen, som bliver Kongeblå på en kontrakt frem til sommeren i 2026.

Det kongeblå transfervindue er allerede i fuld sving, og nu har fået endnu en stærk underskrift i hus. Denne gang til vores forsvar.

Vi henter nemlig 22-årige Mikkel Juhl Andersen i Nykøbing FC på en aftale til sommeren i 2026.

Dermed fuldender vi tre handler på stribe med NFC, og Juhl kan se frem til at skulle spille sammen med de tidligere holdkammerater Sebastian Koch og Mathias Kristensen, som han har relationerne på plads med.

’Jeg kender jo både Koch og MK helt vildt godt. Vi har haft stor succes sammen i NFC, og forhåbentligt afspejler det sig på banen fra start af. Jeg kender Kochs løb i dybden, og jeg har slået bolden ind i låget på MK utallige gange,’ smiler Juhl og fortsætter:

‘Jeg glæder mig til at trække Den Kongeblå over hovedet og spille foran Lyngby-fansene, som altid skaber en fantastisk kulisse.’

‘Det er en kæmpe drengedrøm, at skulle spille i Superligaen og en stor milepæl for mig. Jeg kommer til at give den så meget gas for Lyngby,’ slutter vores nye back.

Lyngbys fodboldchef, Nicas Kjeldsen, er glad for at få endnu en underskrift på plads, og han er sikker på, at Juhl kan fortsætte sin flotte udvikling hos os.

‘Mikkel er en ung spiller, der allerede har fået en masse seniorerfaring. Han blevet rigtig godt skolet af Claus Jensen, og vi tror på, at vi kan være med til at lægge endnu et niveau på i hans udvikling. Han er en ung back, som har nogle virkelig interessante styrker i det offensive.’

‘Jeg er meget tilfreds med, at vi er lykkedes med at få to spillere ind tidligt. Det kommer til at give os ro på bagsmækken til opstarten’, slutter Nicas Kjeldsen.

Mikkel Juhl Andersen spillede 30 kampe for NFC i den forgangne sæson, hvor han scorede fire gange og lavede tre assists.

Velkommen i Den Kongeblå, Mikkel!