Mathias Kristensen: Lyngbys tilgang til spillet tiltaler mig enormt meget

Vi har købt målmaskinen Mathias Kristensen i Nykøbing FC på en kontrakt til sommeren i 2025, og vores nye nummer 9 glæder sig til at være en del af fællesskabet i Lyngby Boldklub, hvor han håber på, at kunne fortsætte målformen.

Sidste år blev Mathias Kristensen topscorer i 2. division, og selvom han tog skridtet op i NordicBet Ligaen med resten af Nykøbing FC, så blev han såmænd topscorer igen med 18 kasser. Derfor føler han sig også klar til at tage skridtet op i 3F Superligaen med De Kongeblå.

‘Skiftet til Lyngby Boldklub betyder enormt meget. Det er så stort at tage skridtet op på den øverste hylde med et fantastisk fodboldhold.’

‘Jeg er meget beæret over, at det var en mulighed. Matchet er helt rigtigt, for jeg har selv mærket på egen krop, hvordan det var at spille med mod Lyngby og set mange af kampene, så jeg ved, hvordan tilgangen til fodboldspillet er, hvilket tiltaler mig enormt meget.’

‘Jeg ser frem til at komme ind og være en del af fællesskabet og opnå en masse sammen med holdet. At jeg nu skal spille Superliga, er jo det ypperste herhjemme og helt vildt stort, men det var ikke afgørende for mig i min beslutning. Det er et skridt, jeg føler mig klar til,’ smiler Kristensen.

Angriberen har været imponeret over stemningen på Lyngby Stadion i denne sæson, og han glæder sig til at opleve den i en Kongeblå trøje.

‘Jeg kan først og fremmest bidrage med mål og assist, men samtidig også bruges som opspilsstation for de andre. Når relationerne begynder at sidde der, så er jeg helt sikker på, at det kan blive rigtig godt.’

‘Lyngby har en imponerende opbakning. At skulle spille foran flere tusinde Lyngby fans på hjemmebane og opleve den fantastiske stemning fra grønsværen – det glæder jeg mig så meget til,’ slutter Mathias Kristensen, som har fået en kontrakt til sommeren i 2025.

Mathias Kristensens profilpartner er A Little Something.