Lyngby forlænger kontrakten med Brian Hamalainen

Lyngby Boldklub og Brian Hamalainen forlænger kontrakten til sommeren i 2023. Den alsidige forsvarsspiller har vist sig godt frem i foråret og udviklet sit spil til at dække flere positioner, hvilket giver holdet en stor fleksibilitet, fortæller fodboldchef Nicas Kjeldsen.

Efter sin lange skadesperiode sidste år er Brian Hamalainen kommet stærkt tilbage på Lyngby-holdet, hvor han har været en vigtig del af den 3-backkæde, som har leveret flotte præstationer i dette forår. Derfor er både Nicas Kjeldsen og Brian Hamalainen glad for at forlænge samarbejdet.

‘Brian er kommet rigtig stærkt tilbage fra sin skade og leveret på et højt niveau. Samtidig har han udviklet sit spil til at dække flere positioner. Det giver holdet en stor fleksibilitet. Brian spiller med stor rutine, og så har han en rigtig god pasningsfod, når spillet skal bygges op i fase 1.’

‘Ligesom Andreas Bjelland, så er Brian Hamalainen indbegrebet af Lyngby-DNA. Han har en stor rolle på holdet og i klubben, og han er god til at øse ud af hans erfaringer fra internationale klubber, så vi er rigtig glade for at forlænge samarbejde, forklarer Nicas Kjeldsen.

Hamalainen: Glad for at komme på arbejde hver eneste dag

Den alsidige forsvarsspiller tillægger i høj grad selv det positive miljø i- og omkring klubben, som grundlaget for hans forlængelse.

‘Jeg har det godt i Lyngby. Jeg er glad for at komme til træning hver eneste dag. Klubben er fyldt med gode mennesker og et behageligt miljø at være i. Både på holdet, i hele staben og folk omkring klubben generelt. Så det er den primære grund til, at jeg forlænger.’

‘Spilletiden i foråret har ikke haft den store betydning. Efter så lang en skade så er det begrænset, hvor mange forventinger til spilletid man kan sætte. Jeg har jo fokuseret på at komme tilbage i kampform, så udviklingen i spilletid ser jeg mere som en ekstra bonus. Den primære grund til min forlængelse er dagligdagen i klubben.’

‘At Lyngby er min barndomsklub er sekundært i min beslutning. Uden at det skal misforståes. For en ting er, at klubben er i en rigtig positiv udvikling, og det er selvfølgelig også sjovt at være en del af. Men selve fundamentet som er i Lyngby, og glæden ved at være i klubben er det vigtigste for mig’.

‘Vi skal ikke tale om oprykning eller Superliga endnu, men det er klart, at det er den sjoveste række at spille i herhjemme. Det synes jeg da også. Men vi skal bevare fokus, for der venter en kæmpe test på mandag, før vi overhovedet kan fejre noget’.