Andreas Bjelland skriver kontrakt med De Kongeblå

Andreas Bjelland skifter til Lyngby Boldklub på en permanent aftale til sommeren i 2023, når hans aftale med FCK udløber denne sommer. Bjelland har det seneste år været udlejet til Lyngby og har været en vigtig del af holdet – både på banen og i omklædningsrummet.

33-årige Andreas Bjelland startede sin professionelle fodboldkarriere på Lyngbys akademi og har i særlig grad bevist, at han stadig har masser at bidrage med, forklarer fodboldchef Nicas Kjeldsen.

‘Bjelland er en leder for os. Både i omklædningsrummet og på grønsværen. Igennem det seneste år har Bjelland vist et rigtig højt niveau, og han giver os ro på bolden og tryghed i det opbyggende spil.’

‘Bjelland kom jo selv op via akademiet i sin tid. Han er god til at lære fra sig, når spillere fra akademiet træner med eller kommer op på førsteholdet, så i alle aspekter er denne aftale det naturlige valg,’ forklarer fodboldchefen.

Et åbenlyst valg

Hovedpersonen selv er også glad for at fortsætte i barndomsklubben, hvor det seneste år har været noget helt specielt.

‘Det åbenlyse valg er at fortsætte i Lyngby. Det betyder meget at være et sted, hvor man føler, at man stadig har en masse at bidrage med, og hvor der bliver sat pris på en, og de erfaringer, man har.’

‘Jeg har vist, at jeg stadig kan være med – og forhåbentlig får jeg lov at vise det på en endnu højere hylde efter sommerferien.’

‘Det seneste år har været noget specielt for mig. At komme tilbage til Lyngby og igen at være en del af en klubben, og opleve, hvordan klubben har udviklet sig, men også se, at mange ting heldigvis er som før.’

‘Vi har haft et specielt år, hvor vi alle har oplevet, at vores omklædningsrum og sammenhold er noget helt unikt. Selvom man er kommet op i alderen, så er sammenholdet i Lyngby noget, som giver blod på tanden og mod på mere’.