Målsætningen er nået: Akademiet stiger til 4 licens-stjerner hos DBU!

I dag har vi fået meddelt af DBU, at vores akademi har fået 4 stjerner af DBU’s licensvurdering, og dermed er vi det syvende højeste vurderede akademi i Danmark. Tidligere havde vi 3,5 stjerne, som vi steg til tilbage i 2020. Kulminationen på flere år hårdt arbejde, fortæller Nicas Kjeldsen.

Det er en stor dag for vores akademi i Lyngby Boldklub. Nu kan vi nemlig bryste os om at have 4 ud af 5 mulige stjerner i DBU’s licenssystem. En målsætning som vi først skulle lykkes med i 2023, og som vi nu med stolthed har nået før tid.

Derfor er fodboldchef Niclas Kjeldsen også stolt over resultatet.

‘Det er kulminationen på flere års hårdt arbejde, så det er dejligt, at vi endelig når målet om de 4 stjerner. Som altid fejrer vi det i dag, hvorefter det ikke er noget, der fylder så meget resten af året.’

‘Det er dog klart, at det varmer ekstra i år. Vi er utrolig stolte af vores akademi, og det her er en dejlig bekræftelse i det arbejde, som rigtig mange mennesker bruger så meget tid på hver eneste dag’, afslutter Nicas Kjeldsen.

Overordnet så betyder licenssystemet, at hvis man er blandt de bedste 14 klubber, har man ret til at have et hold i ungdomsligaerne i årgangene U15, U17 og U19, hvilket vi altså er langt over. Igen i år.

DBU bedømmer klubberne på en lang række parametre med flere underpunkter. Det er eksempelvis strategi, produktivitet, infrastruktur, rekruttering og scouting. Man samler så point ind ved i højere eller mindre grad at leve op til de parametre og opnår dermed en score, som definerer, hvor mange stjerner klubberne skal have, og her er vi altså blandt de syv bedste i Danmark.