Trup og optakt: Topbrag mod Helsingør – ‘en kamp som kan skifte karakter’

Andreas Bjelland er tilbage på holdet, som lørdag møder FC Helsingør i en dyst om førstepladsen. Freyr Alexandersson forventer en taktisk kamp mellem to hold, som kender hinanden godt, men også en kamp der pludseligt kan skifte over i højt tempo og mange mål.

Det sitrer i de gamle kroge af Lyngby Stadion før lørdagens topbrag mod FC Helsingør, der blot er et point foran os inden kampen. Selvom AC Horsens vandt fredag aften og satte sig på førstepladsen, så vil tre point til et af holdene i dag sende dem over Den Gule Fare.

Stadion tegner til at blive propfyldt med glade mennesker, og en kamp som denne giver da lidt ekstra sommerfugle i maven hos vores cheftræner.

‘Fyldt på tribunerne, en sindssyg tæt 1.division og mulighed for førstepladsen. Selvfølgelig er der sommerfugle i maven. Men det er som det skal være. Vi er klar til opgaven, og vi går i krig for klubben. Vi kæmper til sidste fløjt sammen,’ forklarer Freyr og fortsætter:

‘Helsingør er et rigtig dygtigt fodboldhold. De har vist, at de kan spille på mange måder, fordi de har spillet sammen så længe. De kender hinanden godt og har spillere, som har spillet på det øverste niveau i landet. De ved godt, hvad det handler om på nuværende tidspunkt af sæsonen.’

‘Vi skal være klar til at tage imod, hvad de kommer med. Eksempelvis possession-spil med overload i midten af banen. Meget direkte spil og løb omkring deres to niere. Deres omstillinger og så deres defensive spil, og vi er godt forberedt.’

‘Vi snakker om to hold som kender hinanden rigtig godt. Det bliver ikke meget, som overrasker. Kampen bliver taktisk, men det kan sagtens ske, at kampen udvikler sig i en retning af højt tempo og mange mål.

‘Jeg forventer et Lyngby-hold, som viser, at de er kloge, viser høj energi, klar til at tage duellerne i kampen og løbe for hinanden, men også modige nok til at gå sammen i offensive kombinationer,’ afslutter Freyr.

Herunder kan truppen til topbraget ses. Andreas Bjelland er kommet sig efter sin skade. Sebastian Koch er på vej tilbage fra sine lyskeproblemer og gør fremskridt i sin genoptræning. Forhåbningen er, at han kan nå tilbage inden sæsonafslutningen. Marcel Rømer er tæt på at være tilbage, men fortsat ude af truppen.

Kamppartner er Sinatur Hotel og Konference

Trup: