Trup og optakt: ‘Spillernes reaktion har været fremragende’

Fredag aften gælder det udekampen mod FC Fredericia, som indtager femtepladsen i NordicBet Ligaen, og Freyr Alexandersson er glad for den reaktion Lyngby-holdet har vist på træningsbanen i den seneste uge.

Man kan skrive det uge efter uge, for NordicBet Ligaen bliver kun mere og mere intens i toppen. Efter den seneste runde er vi tre hold på 47 point, mens der er fire point op til FC Helsingør på førstepladsen.

Netop Helsingør var i sidste weekend i store problemer mod aftenens modstander fra FC Fredericia, som vandt med hele 4-0, og vores cheftræner er også imponeret af FCF’s seneste præstationer.

‘Fredericia har startet slutspillet imponerende stærkt. Det er det mest formstærke hold i slutspillet lige nu, og de er dygtige på bolden. Defensivt er de meget godt struktureret, de kæmper for hinanden, og vinder mange dueller med deres fysisk. Men deres største force er deres omstillingspil, hvor de har løbestærke, kyniske spillere,’ forklarer Freyr.

Men vores islandske cheftræner er fortrøstningfuld, for efter nederlaget til AC Horsens har spillerne vist sig flot på træningsbanen i den seneste uge.

‘Spillernes reaktion efter kampen i lørdags på træningsbanen har været fremragende. Vi efterlyste, at alle mand skulle give mere energi, koncentration og vise vindermentalitet, og det har spillerne gjort. For hvis vi skal vinde over Fredericia, så skal vi lykkes med at vinde duellerne i kampen, være aggressive og modige. Det er ikke en mulighed at holde os tilbage.’

‘Vi var utroligt uheldige med ikke at få tre point sidste gang mod Fredericia, men jeg er rimelig overbevist om, at hvis vi lykkes med at have samme kontrol på kampen, som vi havde på hjemmebane, så kommer vi hjem med tre point. Men kampene på Monjasa Park plejer altid at udvikle sig anderledes, end når Fredericia spiller på udebane,’ slutter Freyr.

Herunder kan i se truppen til aftenens opgør, hvor Christian ‘Greko’ Jakobsen er tilbage på holdet.

Andreas Bjelland er på træningsbanen, men er forsat ude af truppen til aftenens kamp. Sebastian Koch har stadig problemer med lysken, som holder ham ude af kampen.

Trup:

Frederik Ibsen