Trup og optakt: ‘Horsens er rigtig svære at spille imod’

To stærke defensiver mødes, når AC Horsens gæster os på Lyngby Stadion til et decideret oprykningsbrag kl. 13, og derfor forventer Freyr også, at kampen bliver intens affære mellem to hold, som er stærkt kørende.

Kampene bliver ikke mindre vigtige, som ugerne går i NordicBet Ligaen, hvor feltet snævrer mere og mere sammen. Lørdag er det ikke meget anderledes, når AC Horsens kommer på besøg.

Den Gule Fare har 44 point på tredjepladsen og tre point op til os på andenpladsen. Derfor siger det sig selv, at lørdagens kamp er ekstremt vigtig, selvom der stadig er en del kampe tilbage.

Horsens kommer i ganske god form og særligt deres defensiv har set bundsolid ud på det seneste. I sidste weekend spillede man 0-0 mod FC Fredericia, mens de runderne før slog topholdet fra FC Helsingør og FC Nykøbing på udebane.

Derfor er Freyr også helt klar over, hvad der venter os på Lyngby Stadion.

‘Jeg forventer et Horsens-hold, som er rigtig svært at spille imod. De minder mig faktisk meget om, hvordan det islandske landshold spillede for nogle år siden. Det betyder, at man skal forstå, hvad de kommer med, hvor de er farlige, og hvor deres svaghed ligger.’

‘Det bliver en intens kamp mellem to hold, som er rigtig godt struktureret og stærkt kørende. Jeg bliver overrasket, hvis det bliver målrig kamp, men intensiteten og viljen til at få et positivt resultat er der selvfølgelig.

‘Hvis vi øger vores opstand til Horsens, så betyder det, at vi har fået tre point og det er syv kampe tilbage, og vi forbereder os til næste kamp. Vi tænker kun på os selv, og de point som vi har behov for at sikre oprykning.’

Herunder kan i se kamptruppen til dagens opgør, hvor Zean Dalügge er med for første gang efter sin skade og ankomst til klubben, mens Magnus Westergaard er blevet frisk igen. Andreas Bjelland er ikke blevet helt klar, efter han fik et slag senest mod Hvidovre, og i stedet er Lucas Hey med i truppen.

Trup:

Frederik Ibsen