Knebent nederlag til AC Horsens i duelpræget kamp

Vi løb ind i et 1-2 nederlag til AC Horsens på hjemmebane efter en duelpræget kamp, hvor vi havde gode muligheder efter pausen. Magnus Kaastrup fik udlignet til 1-1, inden Magnus Jensen scorede for anden gang til 1-2. Nederlaget betyder, at de også går på 47 point, mens vi stadig sidder på oprykningspladsen med en bedre målscore.

Svær start på kampen

Vi blev presset af AC Horsens fra start og gæsterne gik højt og kom til et par store chancer. Først var Brian Hamalainen hurtig på stregen, da han reddede os med en glidende tackling.

De Kongeblå kom til første mulighed efter otte minutter. Bolden blev spillet godt ind til Sævar Magnusson, som blev skubbet lidt og trækket foran mål blev for langt.

Efter et kvarter kom Horsens igen til et stor chance. Vinklen var lidt spids, Mads Kikkenborg kom godt ud af sit mål og reddede forsøget med benene. Godt målmandsspil af vores lange keeper – det var tæt på!

Noget overraskende pressede Horsens os højt på banen, og det gav os virkelig problemer i første del af første halvleg. Vi gik spillet os godt ud af af genpresset efter 26 minutter, og Sævar Magnusson blev sat godt op i højresiden.

Magnus Kaastrup havde taget løbet på midten, og afleveringen fra Magnusson var næsten tempereret til perfektion. Desværre nåede Horsens-målmanden af komme imellem, inden Kaastrup fik den under kontrol.

En bedre periode for os, hvor vi fik mere tid til at sætte tingene sammen. Efter 39 minutter lagde Rasmus Thellufsen den godt ind til Magnus Westergaard, der headede den videre til Sævar Magnusson, som desværre ikke fik bolden under kontrol. Tæt på!

Åben slagudveksling efter pausen

Efter få minutter af anden halvleg blev gæsterne farlige på en dødbold. Et hovedstød tæt under mål på stregen blev reddet – af hvad der lignede en Horsens-spiller. Der var vi heldige!

Vi fik også et fint tilbud efter 52 minutter. Målmanden boksede et indlæg ud til Rasmus Thellufsen, som flot fandt Magnus Westergaard. Kaptajnen fik vendt sig, men afslutningen gik over mål.

Udeholdet fangede os på en omstilling efter en times spil. Bolden blev slået til bagerste stolpe og headet videre ind tæt under mål, hvor Magnus Jensen ikke kunne undgå at score til 0-1.

Heldigvis gik der ikke længe før udligningen lå i nettet! Drengene kæmpede flot og vandt bolden igen af to omgange. Emil Nielsen var netop kommet på banen, og han lagde et fantastisk indlæg til Magnus Kaastrup, som headede os på 1-1. Den var vigtig!

Minuttet efter var Emil Nielsen igen i hopla. Han afdriblede sin direkte modstander og huggede på kassen, men en flyvende målmand fik pareret skuddet.

Nu sad vi fuldstændig på gæsterne og det gav flere chancer af sig. På et hjørnespark dumpede bolden ned imellem venner og fjender, men ingen fik afsluttet ordentligt.

Lige efter var Magnus Kaastrup tæt på, da Emil Nielsen fandt ham. Udeholdets målmanden fik dog pareret til hjørne – dommeren valgte at give målspark.

Stik imod spil og chancer kom Horsens i front i den anden ende. Gæsterne fik alt for nemt spillet sig helt frie på baglinjen. Bolden blev lagt skråt ind i feltet, hvor Magnus Jensen nemt blev dobbelt målscorer til 1-2.

Efter 81 minutter var vi tæt på en udligning. Kasper Jørgensen steg til vejrs med et fint hovedstød, som desværre sad lige på hjemmeholdets keeper.

Chancerne forsatte og igen var det lige ved og næsten. Drengene kombinerede flot på kanten af feltet. Bolden blev lagt op til Petur Knudsen, men hans halvflugter sneg sig lige over hjørnet – næsten en drømmemål.

Desværre formåede vi ikke at finde netmaskerne igen og løb ind i et 1-2-nederlag. Tre point til AC Horsens sender dem på 47 point – ligesom os – heldigvis har vi fortsat andenpladsen på en bedre målscore.

Lyngbys startopstilling: Mads Kikkenborg – Kristian Riis, Pascal Gregor, Brian Hamalainen, Adam Sørensen, Kasper Jørgensen – Magnus Westergaard, Rasmus Thellufsen, – Emil Nielsen, Sævar Magnusson, Magnus Kaastrup

Indskiftninger: Emil Nielsen ind for Sævar Magnusson (62), Sanders Ngabo ind for Rezan Corlu (72), Petur Knudsen ind for Brian Hamalainen (78)