U19-holdet bankede VSB og gik i semifinalen

Der blev skrevet lokalhistorie onsdag aften på Lyngby Stadion, hvor U19-drengene mødte lokalrivalerne fra Virum-Sorgenfri Boldklub, som sensationelt var kommet til kvartfinalen i DBU’s pokalturnering.

Tilskuerne var mødt talstærkt op for at overvære kampen, og særligt eleverne fra Virum Gymnasium var med til at skabe en flot kulisse, hvor 669 tilskuere var mødt op.

Lyngby levede op til den store favoritfærdighed fra starten af med pres på hjemmeholdet fra VSB. Marius Jakobsen stod for kampens første forsøg efter syv minutter, da han sendte et frispark over mål.

Vores første mål fulgte kort efter på et par flotte kombinationer. Lauge Sandgrav lagde bolden smart tilbage til Michael Opoku, som udplacerede VSB-målmanden med en bred inderside i det korte hjørne til 0-1.

Ti minutter senere var det Sandgrav selv, der indtog hovedrollen. En aflevering skråt tilbage i feltet spillede ham helt fri, men hans skud med gik snævert forbi den ene opstander.

Efter en periode med stilstand kom Oliver Kryger på tavlen til 0-2 for de unge Lyngby-drenge, da han udplacerede VSB-målmanden fra en god position i feltet.

Før pausen nåede det såmænd at blive 0-3 på rigtig flot spil. Sandgrav modtog bolden på kanten af feltet og spillede den hurtigt i dybden til Adam Ahmad, der smart rundede målmanden med et par hurtige træk og lagde kuglen i det tomme net.

Den totale dominans fortsatte

Anden halvleg var knap fløjtet op, før Ahmad igen var på spil for De Kongeblå. Der blev spillet 1-2, som sendte ham i dybden, og selvom vinklen var spids, sendte han bolden ind i det lange hjørne til 0-4 via stolpen – fremragende sparket ind.

Målfesten fortsatte fem minutter senere på en fremragende scoring. Et indlæg fra venstresiden fra Kryger lå perfekt til Opoku som havde selvtillid nok til at afslutte med hælen. Og det forstår man godt, for han satte kuglen op i hjørnet til 0-5.

Det blev også til tenniscifre og 0-6. Igen var Sandgrav tæt på at få scoret foran gymnasiekammeraterne fra Virum, men VSB-målmanden reddede flot. Returen røg ud i fødderne på indskiftede Andreas Garly, som sikkert lagde bolden i kassen.

I overtiden blev det også til 0-7 ved Oliver Sylvest, som kom for enden af indlægget fra Marius Jakobsen, inden dommeren fløjtede for sidste gang i kampen, og dermed bookede vi en plads i semifinalen.

Startopstillinger:

VSB: Mikkel Kruse Søndergaard, Ludwig Rosendal, Nikola Cabrilo, Villads Fischer Nielsen, Marius Znaty, Anders Eriksen, Gustav Fogh Vilmar, Morten Nielsen, Oliver Falck, Lucas Ravn, Niclas Spove.

Lyngby: Gustav Styrbjørn, Marius Jakobsen, Lucas Hey, Filip Panjeskovic, Oliver Kryger, Tobias Storm, Michael Opoku, Peter Langhoff, Lauge Sandgrav, Adam Vendelbo, Adam Ahmad.