Storsejr mod Nykøbing FC og perfekt start på oprykningsspillet!

Vi fik en decideret perfekt start på oprykningsspillet hjemme på Lyngby Stadion, hvor Nykøbing FC blev sat til vægs med hele 5-0. Emil Nielsen scorede sæsonens to første mål, mens Magnus Kaastrup scorede et vaskeægte hattrick.

Pres mod udeholdet fra start af

Vi startede ud med et stort tryk mod Nykøbings mål, og vi kunne være kommet i front efter blot 30 sekunder. Kasper Jørgensen kom godt over højresiden, hvor han lagde en perfekt bold til Magnus Kaastrup, som fik overplaceret sit forsøg.

Få minutter efter var det så Emil Nielsen, der fra samme position i højresiden lagde den ind til Sævar Magnussson, som dog faldt lidt i bolden, da han skulle afslutte.

Islændingen blev farlig igen kort efter, da han blev spillet alene i dybden. En mod en med Nykøbings målmand, lobbede han smart bolden over den fremadstormende keeper, inden han blev fældet.

Dommeren gav sig lang betænkningstid, men fandt baglommen og det direkte røde kort til udeholdets målmand. Efterfølgende var det Magnus Kaastrup, som skulle tage sig af dødbolden fra kanten af feltet.

Han forsøgte sig mod det lange hjørne, men den indskiftede målmand fik bokset forsøget væk, hvorefter vi ikke fik lagt et tryk med det samme efter det røde kort.

Inden den halve time forsøgte Rasmus Thellufsen sig fra distancen og den gik tæt forbi den ene opstander. Kampens hidtil bedste tilbud kom lige efter. Nielsen fandt plads ved forreste stolpe, men hans forsøg gik på forunderlig vis forbi stolpen – en kæmpe chance!

Vores hurtige kantspiller gjorde dog skaden god igen kort efter. Magnus Westergaard lagde den fantastisk i dybden til Nielsen, som fik revet sig fri af en forsvarsspiller. Alene med målmanden lagde han bolden imellem benene til 1-0 og hans første mål i sæsonen – sådan!

Det blev endnu bedre før pausen. På en omstilling lod Sævar Magnusson bolden gå til Magnus Kaastrup og man fik lidt tanken – har han øjne i nakken?

Fra en spids vinkel var Kaastrup sikkerheden selv, da han med venstreskøjten sparkede bolden over i det lange hjørne til 2-0. Fantastisk måde at gå til pause på!

Flyvende start efter pausen

Adam Sørensen var tæt på at give os en drømmestart efter pausen. Efter en misforståelse i Nykøbing-forsvaret stod han pludselig med frit mål, og publikum jublede næsten, som var der scoret.

Vinklen var lidt spids, det må vi indrømme, men skuddet tog stolpen, hvorefter Sørensen selv måtte ryste på hovedet over forsøget.

Den brændte chance blev hurtigt glemt. Emil Nielsen kom over højrekanten på en fantastisk aflevering fra Rasmus Thellufsen. Nielsen lagde bolden perfekt ind under mål, hvor Kaastrup kom flyvende og gled bolden i mål til 3-0. Fremragende kombinationer – som set på træningsbanen.

Lidt efter gik Nykøbing længere frem på banen – og det fik vi straffet! Magnus Westergaard fandt Sævar Magnusson på flot vis, som som lagde bolden lynhurtigt videre til en flyvende Kaastrup. Venstrekanten trak ind i banen, satte sin modstander, og skød modsat – 4-0 – uden chance for målmanden. Et vaskeægte hattrick af Kaastrup og bølgegang på tribunerne.

Festen stoppede dog ikke her. En bold blev lagt i dybden henover Nykøbing-forsvaret, som stod på flade fødder. Det sendte Emil Nielsen alene igennem, og han prikkede bolden forbi målmanden, hvorefter han lagde bolden i det tomme net. 5-0 til De Kongeblå – en rigtig smuk dag på Lyngby Stadion!

Efter 82 minutter var det indskiftede Sanders Ngabo, som var tæt på at skyde sig på tavlen. Han forsøgte sig fra kanten af feltet med en bred inderside, men skuddet sad lige på udeholdets målmand.

Christian ‘Greko’ Jakobsen var ved at byde ind efter 85 minutter. Magnus Kaastrup lagde bolden i dybden til Adam Sørensen, som lagde bolden perfekt ind til ‘Greko’, men afslutningen gik forbi mål.

Legestuen fortsatte og Kaastrup var tæt på sit fjerde mål, men hans skud tog indersiden af stolpen – det havde været vildt!

Her stoppede legen og en fantastisk dag på Lyngby Stadion, hvor vi fik et flot show på banen og en helt perfekt start på oprykningsspillet med en 5-0-sejr.

Lyngby Boldklub – Nykøbing FC

1-0, Emil Nielsen, 37′
2-0, Magnus Kaastrup, 45+3′
3-0, Magnus Kaastrup, 53′