Kikkenborg holdt buret rent: ‘Man kan ikke ønske sig meget mere’

I fredagens sejr på udebane mod Esbjerg fik Mads Kikkenborg et clean sheet mod sin tidligere klub, og den lange målmand var glad for at se, at vi fik scoret nogle kasser i den anden ende på få chancer, selvom spillet ikke var helt som håbet.

Der kom tre point på kontoen til Lyngby fredag aften mod Esbjerg. Pointene luner ganske meget, da samtlige tophold tog sejre i grundspillets sidste runde.

Nu venter en landskampspause, og Mads Kikkenborg, som vogtede buret for os, var mest af alt tilfreds med de tre point, og at vi endelig fik udnyttet vores chancer.

‘Man kan ikke ønske sig meget mere. Spillet var ikke, som vi havde håbet, men i og for sig, så er det ligemeget, når vi får de tre point. I dag der scorer vi, når det er vigtigt og vinder 3-0, så det er en dejlig fredag.’

‘Jeg synes lidt, at vi giver momentum væk i starten af anden halvleg. Vi snakkede meget om, at vi ikke måtte lukke dem ind i kampen, og vi skulle gå efter og score det andet og tredje mål.’

I forhold til Kikkenborgs egen præstation mellem stængerne var han ganske afslappet efter en af de mere stille dage.

‘Det er jo klart, jeg har ikke meget at lave i dag, men griber fint ind i de situationer jeg skal. Der var lige lidt med en mellem Andreas Bjelland og jeg, men ellers synes jeg det var en solid præstation.’

‘Rigtig rart at få tre point inden landskampspausen, vi får lidt selvtillid tilbage med de tre point, og vi får scoret, når det er vigtigt. Der er andre kampe, hvor vi har spillet godt, men målene lidt har manglet, så det giver noget selvtillid på den front, at vi i dag ikke skal bruge mange chancer for at score,’ afslutter Kikkenborg.