Kold dukkert og nederlag til sidst mod Nykøbing FC

Sted: Lyngby Stadion, Lyngby

Modstander: Nykøbing FC

Dato: 11/3

Vi havde havde igen muligheder nok til at vinde med et par stykker, men træværket var blandt andet imod os af to omgange før pausen, hvor vi var bagud med 0-1. I de sidste 45 minutter fik Magnus Westergaard udlignet, men i overtiden fik Mathias Kristensen scoret til en 1-2-sejr til gæsterne stik imod spil og chancer.

Forspildte muligheder blev straffet

Inden det første minut var rundet på stadionuret, fik Magnus Westergaard en kæmpe chance på et godt løb i feltet. Indlægget kom ind i det lille felt, hvor han sendte bolden over mål fra klods hold. Tæt på drømmestart.

De Kongeblå kom flyvende ud af starthullerne. Minutterne efter lod Emil Nielsen bolden gå igennem benene, som gav Rezan Corlu en fri chance. Han forsøgte sig med indersiden, men skuddet gik på træværket.

Stormløbet fortsatte mod gæsternes mål. Forsvaret bakkede på Nielsen, der takkede for tålmodigheden ved at løbe fra sin mand, men hans skud gik snert forbi den ene opstander.

Vores pres lagde sig lidt efter den gode start og opgøret satte sig lidt mere. Nykøbing var dog sjældne gæster i vores ende, hvor Det Kongeblå forsvar ikke var særligt gæstfrie. Heldigvis.

Man begyndte dog at få følelsen af, at vi igen havde forspildt for mange chancer før pausen i vores gode periode, som det var tilfældet mod Fremad Amager sidste fredag.

Nykøbing straffede vores uskarphed efter 40 minutter. På et hjørnespark blev bolden headet videre til bagerste stolpe, hvor Mathias Johannsen headede det sidste stykke over  stregen – stik imod spil og chancer.

Vi kunne have svaret igen i minutterne efter – igen var vi både uheldige eller bare en smule uskarpe. Et indlæg blev slået ind i det lille felt. Her kom Sævar Magnusson flyvende og bolden prellede på overliggeren for anden gang på 45 minutter. Præcis det samme som var tilfældet i første halvleg for en uge siden.

Hurtig forløsning, men kold dukkert til sidst

Selvom vi ikke kom ud til efter pausen som i de første 45, så fandt vi alligevel vej til netmaskerne. Magnus Kaastrup kom til baglinjen i højresiden, hvor han lagde bolden på tværs. Igen havde Westergaard taget et godt løb i feltet, og ved bagerste stolpe gled han bolden i mål til 1-1 og forløsning i den kolde luft på Lyngby Stadion.

De oplagte scoringsmuligheder udeblev efterfølgende. Adam Sørensen kom godt over sin venstrekant af flere omgange, men indlæggene tæt under mål havde ikke en Lyngby-spiller for enden af dem.

Trænerteamet forsøgte sig med nogle ændringer mod slutningen. Lasse Fosgaard og Petur Knudsen kom ind for Kasper Jørgensen og Emil Nielsen, mens unge Lauge Sandgrav løb på banen for Rasmus Thellufsen kort efter.

Sørensen var virkelig flyvende over venstrekanten, hvor ham og Kaastrup fandt hinanden gang på gang, mens sidstnævnte også fik vist prøver på sine driblefærdigheder af flere omgange.

Et af de hidtil største jubelbrøl efter pausen var da Christian ‘Greko’ Jakobsen blev skiftet ind til sin sæsondebut efter sin langtidsskade. Greko gik ind for midten i stedet for Corlu.

I overtiden tog Mathias Kristensen bolden ned for gæsterne, og han huggede bolden ind i netmaskerne til 1-2. Muligvis deres første chance efter pausen, og så blev vi straffet. Den gjorde ondt.

Kampen endte med en kold, kold dukkert for os, og dermed led vi et 1-2-nederlag trods stor dominans i både spil og chancer.

Lyngby Boldklub – Nykøbing FC
40′ Mathias Johannsen, 0-1, Nykøbing FC
55′ Magnus Westergaard, 1-1, Lyngby Boldklub
90′ Mathias Kristensen, 1-2, Nykøbing FC