Maurits Kjærgaard blev den yngste danske målscorer i CL nogensinde

Tirsdag blev Maurits Kjærgaard indskiftet for RB Salzburg mod Bayern München til en aften, han sent vil glemme. Efter 70 minutter behøvede vores tidligere akademispiller ikke meget betænkningstid, da han smaskede bolden op i hjørnet og blev den yngste danske målscorer i Champions League nogensinde.

I weekenden spillede Maurits Kjærgaard fuld til for RB Salzburg i den østrigske Bundesliga og kvitterede med en assist i 4-0-sejren over Altach.

I går aftes var den østrigske storklub så i kamp mod mægtige Bayern München i returopgøret i Champions League. Tyskerne viste sig at være en alt for stor mundfuld for Salzburg, som skiftede Maurits Kjærgaard ind efter en time ved stillingen 5-0.

Resultatet fik vores tidligere akademispiller pyntet på, da han modtog bolden på kanten af feltet med plads til at forsøge sig på Manuel Neuer. Den plads udnyttede Kjærgaard til at hamre bolden helt op i det korte hjørne med venstrebenet.

Det tidligere Lyngby-talent blev med sine 18 år og 255 dage år den yngste dansker nogensinde til at score i Champions League foran både Christian Eriksen og Nicklas Bendtner.

Stort tillykke med scoringen fra hele Den Kongeblå familie, Maurits!