U17 besejrede Brøndby: ‘Vi slog måske ligaens bedste hold’

Cheftræner Azad Corlu er stolt af sit U17-mandskab, som tog en stor skalp i weekenden, da de besejrede førerholdet fra Brøndby IF i U17-Ligaen med 3-2 efter en fantastisk holdindsats.

Vores U17-hold leverede et flot efterår i Ligaen og overvintrede på en syvendeplads i tabellen. Denne weekend var det så blevet tid til premieren i foråret, hvor der ventede hård modstand fra start.

Topholdet fra Brøndby IF kom nemlig på besøg hos Azad Corlus tropper, som lagde helt fantastisk fra land. De Kongeblå løb nemlig med en imponerende 3-2-sejr over førerholdet, hvorfor der nu blot er syv point op til BIF, som har spillet en kamp mere i den utroligt tætte liga.

‘Det var en fantastisk holdindsats krydret med nogle gode individuelle præstationer, som sikrede os en fortjent 3-2 sejr mod ligaens måske bedste hold,’ forklarer en glad Corlu og fortsætter:

‘Jeg er stolt af drengene og samtidig positivt overrasket over det niveau og spil, vi viser i dag – især i 2.halvleg. Vi var gode til at skabe overtal på siden for at lokke Brøndby med ud og dermed åbne op for deres bagrum, hvilket vores offensive spillere var gode til at udnytte.

‘Jeg havde en oplevelse af, at vi kunne matche Brøndby i spillet med bolden, men vi dominerede i forhold til at komme frem til afslutninger, hvilket jeg er utrolig stolt af.’

Den næste opgave for U17-tropperne bliver på udebane mod AaB på lørdag kl. 15:15.