Tre tidligere Lyngby-trænere nomineret til ‘Årets træner’ af DBU

DBU har nomineret fire kandidater til ‘Årets træner’ 2021, hvor tre af kandidaterne i Thomas Frank, Kasper Hjulmand og Niels Frederiksen alle har fået en stor del af deres træneropdragelse i Lyngby Boldklub.

Snart skal ‘Årets træner’ i dansk fodbold findes, når 64 trænere fra Superligaen, divisionerne, kvindernes bedste rækker samt landsholdene skal til stemmeurnerne.

Det er DBU, som står bag prisen, og de har nomineret fire trænere til den prestigefyldte pris.

Her er det med stolthed, at vi kan sige, at tre ud af fire nominerede har fået deres træneropdragelse hos Lyngby Boldklub. Kasper Hjulmand, Thomas Frank og  Niels Frederiksen kan nemlig alle vinde prisen efter et succesfyldt år, mens Bo Svensson er den sidste kandidat.

Hjulmand tog Danmark langt til EM, Thomas Frank rykkede Brentford op i Premier League, og Niels Frederiksen vandt det danske mesterskab med Brøndby.

Vinderen bliver kåret indenfor et par uger, når stemmerne er faldet på plads. Hjulmand og Frank har vundet prisen tidligere, mens det er første gang, at Frederiksen har muligheden for at løbe med hæderen.