Trup og optakt: ‘En helt anderledes optakt til en fodboldkamp’

Fredag aften møder vi Fremad Amager i forårets anden kamp efter en uge, hvor fokus og tankerne ikke har været på fodbolden, men som samtidig, har rykket truppen endnu tættere sammen, forklarer cheftræner Freyr Alexandersson.

Oprykningskampen er tæt i NordicBet Ligaen, og den blev ikke mindre spændende efter sidste weekend, hvor vi spillede 1-1 mod FC Fredericia i premieren.

Fredag aftens modstander fra Fremad Amager lagde fra land med en 4-2-sejr sidste fredag mod Esbjerg og fik tre meget vigtige point på kontoen i bundstriden.

Opgøret bliver dog en meget svær størrelse, da de seneste dage i Den Kongeblå-trup og i Lyngby Boldklub langtfra har været  ‘business as usual’, hvilket vores cheftræner Freyr Alexandersson sætter ord på her:

‘Vi har arbejdet meget på vores sammenhold i truppen fra starten af, og nu oplever og mærker vi alle, at vi har noget helt unikt sammen, og vi rykker endnu tættere sammen som hold, men vigtigst af alt – som mennesker.’

‘Ingen kan sætte sig i Marcels position lige nu, og de sidste par dage har været surrealistiske. Alle vores tanker er selvfølgelig hos Marcel, børnene og familien, men vi finder styrke i at mærke, hvor meget Marcel betyder for os, og hvor meget truppen, staben og klubben betyder for Marcel.’

‘Vi har ikke haft fokus på fodbold i de sidste par dage, vi har ikke trænet så meget, fordi der har været ting, som har været vigtigere, men selvfølgelig er vi klar til kampen.’

‘Vores optakt til kampen har selvfølgelig været noget helt andet, end vi har prøvet før, og vi ved også, at Fremad Amager har gået igennem nogle helt andre ting, så kampen bliver meget speciel, og det er vi opmærksomme på,’ siger cheftræneren.

Truppen til Fremad Amager:
Frederik Ibsen
Mads Kikkenborg